Motor Cotxes esportius

Maserati presenta el GranCabrio 2024, un descapotable elegant, esportiu i fins i tot elèctric

Estem, possiblement, davant d'un dels models italians més atractius dels últims anys

Maserati presenta el GranCabrio 2024, un descapotable elegant, esportiu i fins i tot elèctric
3 min

Uns quants mesos després de presentar el GranTurismo, Maserati acaba de mostrar al món com serà el seu nou descapotable, el GranCabrio. Pot semblar un llançament sense gaire més importància si tenim en compte que respecte la versió cupè tan sols aporta un sostre de lona extra, però resulta especialment rellevant veient que l'anterior model va estar a la venda des del 2009 fins a gairebé l'any 2020. Es tracta d'un període de temps molt llarg per a un vehicle, de manera que totes les mirades estaven posades en el seu successor per esbrinar si també seria capaç de vendre's durant més d'una dècada.

El cert és que d'entrada, com a mínim estèticament, tot sembla indicar que no passarà de moda gràcies al seu disseny atemporal. A més, el fet que Maserati hagi instal·lat una capota de lona en comptes d'un mecanisme rígid fa que el pes no augmenti gaire (el GranCabrio només pesa 100 kg més que el GranTurismo) i, per tant, el seu comportament dinàmic tampoc no es veu gaire perjudicat.

La capota es pot accionar mitjançant la pantalla central o fins i tot amb gestos.

De tapat a descobert en 14 segons

El Maserati GranCabrio 2024 manté les línies mestres del model base, marcades per un frontal amb una graella ben protagonista al centre, unes òptiques LED que integren la signatura lumínica diürna i unes entrades d'aire força agressives, especialment en la versió Trofeo (que també hi suma elements en fibra de carboni). Per la seva banda, el lateral destaca per lluir les manetes de les portes enrasades amb la carrosseria i, evidentment, per l'absència de sostre.

Maserati ha equipat una capota de lona que es pot escollir en un màxim de cinc colors (negre, blau marí, gris titani, gris i granat) i que es pot obrir i tancar en tan sols 14 segons a velocitats de fins a 50 km/h. La mateixa marca assegura que el seu confort tèrmic i acústic és notable, i el detall més interessant és que no només es pot accionar mitjançant la pantalla principal del vehicle sinó també a través de determinats gestos.

A l'interior el cuir (en aquest cas, de color vermell) és el principal protagonista.

Pel que fa al seu interior, al tractar-se d'un vehicle de prop de cinc metres de longitud l'espai està garantit no només a les places davanteres, sinó també als seients posteriors. En aquest cas, Maserati ha escollit una configuració 2+2 per a uns seients que, com es veu a les imatges, poden ser d'un cuir vermell ben llampant. A més, pel que fa al sistema d'infoentreteniment, la marca italiana empra la mateixa configuració que per a la versió cupè, amb un monitor central de 12,3 polzades, una pantalla auxiliar just a sota de 8,8 polzades i una instrumentació digital configurable de 12,2 polzades. Tot plegat acompanyat d'un sistema d'àudio signat per Sonus Faber amb 13 altaveus.

Gasolina de 490 o 550 CV i elèctric de 760 CV

Sota el capó del nou Maserati GranCabrio 2024 trobem la mateixa combinació de motors que en la versió normal, però el fet que també estigui prevista l'arribada de la versió elèctrica Folgore d'aquest model el converteix en el descapotable més potent de la marca italiana, per sobre de l'MC20 Cielo de 630 CV. Això sí, les versions gasolina tenen potències clarament inferiors, però totes dues fan servir el popular motor V6 Nettuno.

El seu preu serà superior als 200.000 euros.

El model d'accés desenvolupa una potència de 490 CV i s'ofereix en la versió Modena, mentre que just per sobre hi trobem l'acabat Trofeo, que no només resulta molt més esportiu pel que fa a estètica i configuració mecànica, sinó també pel que fa a potència. I és que en aquest cas el bloc 3.0 V6 genera un total de 550 CV i 650 Nm de parell, accelera de 0 a 100 km/h en 3,5 segons i registra una velocitat màxima de 320 km/h.

La joia de la corona (com a mínim pel que fa a potència) arribarà de la mà de la versió Folgore, 100% elèctrica i que incorporarà la tecnologia de 800 volts. Disposarà de fins a tres motors, que generaran un màxim de 760 CV i un parell de fins a 1.350 Nm. La seva bateria de 92,5 kWh serà capaç d'aconseguir que el Maserati GranCabrio Folgore registri una autonomia d'uns 450 quilòmetres i acceleri de 0 a 100 km/h en menys de tres segons. El preu? Encara no ha estat confirmat, però segur que superarà folgadament els 200.000 euros que costa actualment el model amb carrosseria cupè.

stats