Maserati Levante Trofeo, un SUV d’altes prestacions
La marca italiana presenta la versió més potent del seu primer totcamí
Ja fa uns anys que Maserati ens va sorprendre amb la presentació del Levante, el primer SUV de la marca que ha recollit bons resultats comercials i ha servit per fer créixer la marca italiana.
Aprofitant el Saló de Nova York que es celebra aquests dies Maserati ha presentat la nova versió esportiva del Levante anomenada Trofeo, que arriba als 590 CV de potència i 730 Nm de parell extrets d’un potent motor de 8 cilindres en V i 3’8 L de cilindrada.
Associat a un esquema de tracció integral permanent Q4, aquest levante Trofeo pot arribar als 300 km/h i accelera de 0 a 100 en només 3’9 segons, unes prestacions dignes d’un bon esportiu.
Però les especificacions del Levante Trofeo no acaben aquí: utilitza una posada a punt específica que inclou un mode de conducció anomenat ‘Corsa’ que modifica la gestió del motor i la caixa de canvis, endureix la suspensió neumàtica i configura les especificacions electròniques per adaptar-la a les majors exigències de rendiment.
El Levante Trofeo no amaga la seva ànima esportiva, i compta amb alguns elements que denoten el seu esperit esportiu com diversos elements de fibra de carboni, les entrades d’aire sobredimensionades, doble sortida del tub d’escapament i un nou difusor esportiu específic.
De fet aquest Levante Trofeo no deixa de ser una primera incursió de Ferrari en el món dels SUV d’alt rendiment. A ningú se li escapa que tot i ser dues marques independents els enginyers de Ferrari han col·laborat en la confecció del bastidor i la gestió electrònica, i que el propulsor V8 prové directament dels models de Maranello.
El Levante Trofeo es començarà a fabricar aquest estiu a la planta del grup a Mirafiori, Torí, i tindrà un preu encara per determinar que superarà amb escreix els 100.000 euros.