Indústria
Novetats22/07/2018

Marchionne abandona la direcció de FCA per motius de salut

El CEO del grup Fiat Chrysler deixa el seu lloc al nord-americà Mike Manley

Ara Motor
i Ara Motor

L’any 2004 la situació del grup Fiat era poc menys que desesperada. La marca italiana estava en una posició molt delicada, i qualsevol pas en fals podia ser fatal per al grup torinès. L’aleshores màxim responsable del grup, l’italià Luca Cordero di Montezemolo, va confiar la sort de Fiat en un aleshores jove executiu amb experiència dirigint la metal·lúrgica suïssa Algroup i la multinacional d’assegurances SGS.

La gestió de Marchionne al capdavant de Fiat primer i del grup FCA més endavant (després de la compra de Crhysler i les seves marques filials) ha sigut excel·lent. No només va salvar el grup, sinó que també l'ha convertit en rendible i ha reconvertit totes les marques amb bases sòlides de cara al futur.

Cargando
No hay anuncios

Els grans èxits de Marchionne han sigut el creixement comercial de Fiat (sobretot de la família del 500, un dels seus grans encerts), la compra de Chrysler i les seves filials Dodge, Ram, Jeep i els preparadors Mopar i SRT, la resurrecció d’Alfa Romeo de la mà de Ferrari i Maserati, i sobretot l’expansió de Jeep, la marca que més ha crescut i més benefici ha generat sota el seu mandat. També val la pena destacar que Marchionne va tenir el valor de deixar morir una marca mítica com Lancia, una decisió que va causar un gran impacte emocional a tots els amants del motor, però que ha ajudat a fer viable el grup italoamericà.

Substituir Marchionne, que ha hagut de ser operat d’urgència aquesta setmana pels seus problemes d’esquena i que no es deixa veure en públic des de fa més d’un mes, no serà una tasca senzilla. El consell de direcció de FCA ha nomenat el nord-americà Mike Manley, que fins ara dirigia les marques Jeep i RAM a escala mundial, nou CEO del grup de manera provisional. Ara caldrà veure si Manley segueix el pla de negoci 2018-2022 que Marchionne va presentar el juny passat, i quin és el futur d’algunes marques i models del grup.