COTXE ELÈCTRIC
Novetats14/09/2020

Lucid Air: el primer rival real de Tesla

El Lucid Air ja és un cotxe de producció que permet fins a 832 quilòmetres d’autonomia i presenta una potència de més de 1.000 CV

Ara Motor
i Ara Motor

Fins ara Tesla no ha tingut cap rival real en el mercat. Molts projectes i promeses que mai s’acabaven de concretar. Però per primer cop el Model S (el primer cotxe de Tesla en guanyar popularitat) té un rival d’alçada que fins i tot el supera: el Lucid Air.

Quatre anys després de presentar-ne el primer prototip, aquesta start-up d’Arizona ha presentat les xifres definitives i reals del seu cotxe, ja a la venda a partir de 68.000 euros. El Lucid Air és un cotxe amb un disseny elegant i minimalista, amb els interiors més grans de la categoria, sostre de vidre panoràmic, una carrosseria molt treballada en les formes per obtenir un coeficient aerodinàmic de només 0,21 que millora la fricció amb l’aire i permet estalvi energètic i allargar al màxim l’autonomia del cotxe.

Cargando
No hay anuncios

El detall que més sorprèn a primer cop d’ull d’aquest Lucid Air (a banda dels seus registres i capacitats) és la seva càrrega tecnològica, amb una gran pantalla central de 34 polzades en qualitat 5K i un sistema d’infoentreteniment ràpid i intuïtiu que integra l’assistent Amazon Alexa, així com un mode de conducció autònoma de nivell 2 anomenat DreamDrive i que li permet circular tot sol en un carril amb control de creuer adaptatiu; és a dir, que manté distància de seguretat i adapta la velocitat en funció del trànsit.

Cargando
No hay anuncios

Però el plat fort d’aquest Lucid Air és la seva oferta mecànica, que supera la del Tesla Model S, fins ara rei absolut del segment. De fet, no és estrany que aquest Lucid Air sigui millor que el Tesla, ja que molts enginyers i mecànics de la marca californiana van ser contractats per desenvolupar el model d’Arizona.

Cargando
No hay anuncios

La versió més potent del Lucid Air, anomenada Air Dream Edition, té unes bateries de 113 kWh i un motor elèctric d’uns 1.080 CV de potència, amb un preu de 143.000 euros. A més, les seves bateries es poden carregar a 300 kW, cosa que permet recuperar l’equivalent a 32 quilòmetres d’autonomia per minut (sempre que trobem un punt de càrrega amb aquesta potència) i obtenir una autonomia de 810 quilòmetres, que pot variar en funció de si utilitza llandes de 19 o 21 polzades.

Cargando
No hay anuncios

Immediatament per sota se situa la versió Grand Touring, amb 800 CV i fins a 830 quilòmetres d’autonomia, i que costarà uns 117.000 euros. La versió Touring, per la seva banda, es conforma amb només 620 CV i 650 quilòmetres d’autonomia i costarà uns 80.000 euros.

Cargando
No hay anuncios

Per acabar, la versió bàsica Lucid Air, que arribarà el 2022, tindrà un preu de 68.000 euros, però encara no existeixen xifres oficials d’autonomia i potència. Els d’Arizona treballen també en una versió encara més potent que superarà la barrera dels 1.300 CV, tot i que encara està en una fase inicial de desenvolupament.