Un llop amb pell de xai: així és aquest Skoda Superb únic al món amb 477 CV
Carrosseria discreta i motor molt potent, la recepta ideal per a un 'sleeper'
No descobrim res si diem que al món del l'automòbil hi ha marques de tota mena, des de les que fabriquen vehicles superesportius amb colors llampants fins a les que fan cotxes pràctics, funcionals i discrets. Dins aquesta darrera categoria segurament Skoda és un dels millors exemples, perquè gairebé tots els models de la seva gamma llueixen un disseny elegant però poc estrident, disposen d'un equipament enfocat al confort i la funcionalitat i tenen preus relativament assequibles. Però de tant en tant fins i tot a aquestes marques els agrada sortir de la norma amb creacions com la que presentem avui.
Amb el nom de Skoda Superb Sleeper Edition, la marxa txeca ha creat un cotxe que es podria considerar un dels millors familiars del món. No es tracta ni tan sols de la darrera generació del Superb i, de fet, no és tampoc un cotxe de producció: l'ha encarregat Skoda UK i l'ha fet realitat l'empresa RE Performance. Però, tot i que aparentment no cridi l'atenció, el seu cognom sleeper ens dona pistes del que realment amaga.
'Sleeper', o un llop amb pell de xai
Al món del motor el concepte sleeper fa referència als cotxes que per fora gairebé no es diferencien dels altres, però per dins incorporen una mecànica molt potenciada que és capaç d'igualar en prestacions models molt més esportius. Generalment són alguns propietaris els que realitzen les modificacions pertinents, però el que no és gaire habitual és que siguin les mateixes marques les que les portin a terme. Per això sobta que hagi estat Skoda qui hagi escollit un dels seus models per convertir-lo en tot un sleeper.
El resultat, com es pot veure a les imatges, és un Skoda Superb Combi de generació anterior amb un aspecte exquisit i un equipament completíssim. La carrosseria familiar d'aquest cotxe està pintada amb el color Royal Green, una tonalitat exclusiva per al Regne Unit que es va introduir per commemorar la coronació del rei Carles III. Per dins continua el luxe a través d'una tapisseria de cuir de color Cognac i l'equipament corresponent a la versió Laurint&Klement, la més exclusiva del model.
Però el que realment és interessant d'aquesta unitat és el que amaga sota el capó. La versió base per realitzar les modificacions és la més potent de la gamma, que porta el motor 2.0 TSI de 280 CV amb tracció total. Sobre aquesta plataforma l'empresa RE Performance n'ha modificat el turbo, l'intercooler i els sistemes de combustible i d'admissió per augmentar la potència dels 280 CV i 350 Nm de parell als 477 CV i 661 Nm de parell.
A més, com que tota aquesta potència extra s'ha de poder traslladar a l'asfalt sense problemes, RE Performance també ha rebaixat l'altura del cotxe en 50 mm, ha equipat una suspensió helicoïdal provinent directament de la competició i ha instal·lat un equip de frens d'alt rendiment signat per AP Racing. Vaja, que som davant de tot un llop amb pell de xai, capaç de superar en prestacions models aparentment molt més potents i esportius i que, alhora, ens permet viatjar còmodament sense cridar l'atenció. Llàstima que només se'n fabriqui una unitat...