Leapmotor T03, el cotxe elèctric més barat del mercat costa 18.900 euros
El T03 és un cotxe elèctric de 95 CV de potència i 265 km d’autonomia que aprofita la xarxa comercial del grup Stellantis
El cotxe elèctric xinès avança amb pas ferm i decidit al Vell Continent. Aliè a les guerres comercials i als aranzels d’entrada als vehicles de zero emissions provinents del gegant asiàtic, la Xina ja és líder mundial del mercat del cotxe elèctric i acumula el 60% de la producció mundial d’aquests vehicles. I és que la seva aposta decidida per vehicles elèctrics assequibles, ben assortits tecnològicament i amb una estètica ben alineada amb els gustos dels compradors occidentals ha resultat una garantia d’èxit comercial.
El grup europeu Stellantis, resultat de la fusió de diversos grans fabricants europeus com Peugeot, Citroën i Fiat, entre molts altres, ha decidit aprofitar l’onada expansiva dels fabricants xinesos per cercar sinergies i complicitats que afavoreixin el seu model de negoci. En aquest context s’entén l’aliança estratègica amb el fabricant xinès Leapmotor, una marca especialitzada en vehicles elèctrics de tipus urbà i utilitari i amb un preu d’accés sorprenentment assequible, per distribuir els seus vehicles. Leapmotor arriba al Vell Continent amb dos nous models anomenats T03 i C10, dos cotxes totalment elèctrics que ja s’han convertit en els més assequibles del seu segment, en una clara aposta per atraure i democratitzar l’accés dels vehicles elèctrics entre les classes treballadores i cercar un model de negoci basat en el volum més que no pas en el benefici sobre les inversions.
Leapmotor T03, el cotxe elèctric més econòmic del món
El primer model que la marca xinesa presenta a Europa és el T03, un vehicle elèctric del segment A o urbà (els vehicles més petits del segment), rival directe del Dacia Spring i a un preu de compra sensiblement inferior, de tan sols 18.900 euros –ajudes econòmiques a banda–. Amb tan sols 3,62 metres de llarg, 1,58 d’ample i 1,65 d’alt, aquest petit vehicle elèctric homologa una capacitat per a quatre ocupants i presenta un maleter de 220 litres. Gràcies a la seva carrosseria elevada i de cinc portes ofereix una versatilitat i polivalència prou interessant. Com tot producte xinès proposa també una càrrega tecnològica de primer ordre, amb un quadre d’instruments digitalitzat i una pantalla central de 10,1 polzades amb navegador integrat.
Mecànicament, aquest petit model elèctric disposa d’un propulsor de 95 CV i una bateria de 37,3 kWh, amb una autonomia teòrica en cicle WTLP d’uns 265 km en circulació interurbana i que s’eleva fins els 395 km en cicles de conducció urbana, esdevenint unes xifres prou adequades per un vehicle d’aquest segment. Aquesta potència li permet accelerar de 0 a 50 km/h en només cinc segons i de 0 a 100 km/h en 11,9 segons, obtenint una velocitat punta de 130 km/h.
La recàrrega del model es pot completar del 30% al 80% en només 36 minuts en un punt de càrrega ràpida de 48 kW de potència, superant de llarg el seu principal rival Dacia Spring. A tot això cal sumar-hi un equipament de seguretat i d'ajudes a la conducció que inclouen ajuda a manteniment de carril, alerta de col·lisió davantera, assistent de velocitat intel·ligent, càmera de marxa enrere i climatitzador de sèrie.
El T03 vol ser un cotxe senzill i destinat al mercat dels compradors europeus que cerquen un model urbà amb un preu de compra econòmic, amb un preu únic de 18.900 euros (als quals es poden restar els 7.000 euros del Pla Moves vigent), que el converteix en el cotxe elèctric més barat del món.
Leapmotor C10, el SUV elèctric familiar més assequible
Els fabricants xinesos de Leapmotor ofereixen un segon model elèctric al mercat europeu, anomenat C10. Aquest SUV elèctric familiar és un totcamí contundent, dotat amb una carrosseria de 4,74 metres de llarg, 1,90 d’ample i 1,68 d’alt, amb un preu de venda de 34.900 euros, ajudes promocionals i institucionals a banda. Aquest preu podria disminuir en un futur no gaire llunyà, ja que Leapmotor està negociant amb el grup Stellantis la possibilitat d'acoblar el seu SUV familiar a la planta italiana de Mirafiori (Torí) per a esquivar els aranzels imposats als vehicles provinents de la Xina.
El C10 és un vehicle amb certes aspiracions estètiques i un molt bon assortiment tecnològic que inclou un sistema d’infoentreteniment animat per intel·ligència artificial, sistema de so amb dotze altaveus i una gran pantalla central que controla la majoria dels aparells del vehicle. L'interior del vehicle, executat amb materials de qualitat, aporta una sensació marcada de confort i distinció, amb espai suficient a les places posteriors per a encabir-hi cinc ocupants i amb un gran sostre solar panoràmic que aporta visibilitat i lluminositat dins del vehicle.
El propulsor del C10 és un motor elèctric que arriba als 218 CV de potència i 320 Nm de parell motor, i gràcies a les bateries de liti de 69,9 kWh de capacitat homologa una autonomia de 420 km en cicle interurbà i assoleix els 595 km en entorns de circulació urbans. A més, aquest vehicle es pot endollar en un punt de càrrega ràpida de fins a 84 kW de potència per passar del 30% de càrrega al 80% en només mitja hora. Més enllà de les prestacions teòriques del model, amb una velocitat punta de 170 km/h i una acceleració de 0 a 50 km/h en 3,9 segons, Leapmotor anuncia unes capacitats dinàmiques per sobre de la mitjana gràcies a la col·laboració dels enginyers d’Alfa Romeo en la posada a punt del vehicle, que es nota en un redisseny del sistema de suspensió del cotxe i uns frens dimensionats al pes i mides del vehicle.
Finalment, aquest C10 es pot adquirir en dos nivells d’equipament anomenats Style i Design, amb un preu de 34.900 euros i de 36.400 euros respectivament. La versió més cara afegeix una porta posterior del maleter amb accionament elèctric, llandes de 20 polzades, seients amb ventilació i calefacció, entapissats de pell sintètica i una millor il·luminació ambiental per a un vehicle que en la seva versió bàsica ja incorpora climatitzador bizonal, seients amb ajustaments elèctrics, sostre panoràmic, càmera zenital de 360 graus i llandes de 18 polzades, a banda d’una extensa bateria amb fins a 17 ajudes a la conducció.