Motor Novetats

Lamborghini Countach, el retorn del mite 50 anys després

Els de Sant’Agata Bolognese ressusciten el Countach mig segle després en format ‘mild hybrid’ i edició limitada

Lamborghini Countach LPI 800-4
17/08/2021
3 min

Ara fa 50 anys que Lamborghini va presentar el Countach, el millor esportiu mai fabricat per la marca italiana i que comptava amb un motor V12 i un disseny espectacular signat per Marcello Gandini. La història diu que el seu nom va sorgir d’una expressió d’un dels membres de l’equip de dissenyen veure la versió definitiu del model, que va cridar contacc! –expressió piemontesa d’admiració en veure una cosa o persona molt bella- convertint-se d’aquesta manera en el primer esportiu de Lamborghini sense un nom que fes referència la món de la tauromàquia.

El nou Countach i el model original
El nou Countach i el model original

La marca italiana ha volgut celebrar el mig segle del seu esportiu estrella amb una versió d’homenatge limitada a 112 unitats i una mecànica mild hybrid o semihíbrida, que marida un propulsor de gasolina V12 (la marca ha volgut respectar el número de cilindres del model original) amb un petit sistema elèctric de 48V per obtenir una potència total combinada de 814 CV. Gràcies a aquest disposició mecànica el nou Lamborghini Countach LPI 800-4 (aquest és el seu nom complert) pot accelerar de 0 a 100 en 2,8 segons i assolir una velocitat màxima de 355 km/h.

EL nou Countach fa servir també un xassís monocasc rígid, neumàtics Pirelli P Zero Corsa, llandes de 20 polzades a l’eix davanter i de 21 polzades a l’eix posterior, frens carbonoceràmics de competició resistents a la fatiga, un sistema de tracció integral a les quatre rodes, un supercondensador capaç d’entregar tres cops més potència que una bateria convencional i un sostre fotocromàtic que pot variar la seva opacitat només pitjant un botó per deixar el pes final del model en uns espectaculars 1.595 quilos, obtenint una relació pes/potència de només 1,95 kg/CV.

Lamborghini Countach LPI 800-4
Lamborghini Countach LPI 800-4

Una estètica retro sense renunciar a la tecnologia

El modern Countach LPI 800-4 (LPI per Longitudinale Posteriore Ibrido i 800-4 pels seus CV i tracció integral) és una interpretació moderna del disseny clàssic de Grandini, i tracta de conjugar modernitat i tradició en un disseny orgànic i sobri, amb moltes referències estètiques i tributs al model original sense renunciar a les nnoves tecnologies i tendències estilístiques.

Els fars davanters, l’angle de caiguda del capó, les brànquies laterals, els fars posteriors hexagonals i el disseny del difusor posterior i les quatre cues d’escapament són part d’aquest homenatge i tribut al model original. Fins i tot el color escollit per presentar-lo, anomenat Blanco Siderale, és un homenatge al del model personal de Ferruccio Lamborghini. La forma de la carrosseria de tipus ‘periscopi’ amb línies ascendents, l’obertura de les portes en forma de tisora o els passos de roda hexagonals, a més de l’absència d’un gran aleró com els que habitualment fa servir la marca serveixen per arrodonir el tribut al model original.

Interiors Lamborghini Countach LPI 800-4
Interiors Lamborghini Countach LPI 800-4

Els interiors també volen ser un tribut al Countach original, i repeteixen alguns elements com ara els entapissats de cuir amb motius geomètrics, i un llarg llistat de possibilitats de personalització i colors dels interiors. El que sí es manté invariable és una nova pantalla tàctil HDMI de 8,4 polzades en la consola central compatible només amb Apple Car Play, però no amb Android Auto.

Lamborghini no ha confirmat encara el preu del nou Countach LPI 800-4, però í que només en fabricarà 112 unitats, en referència al nom intern del model original de 1971, conegut internament com LP 112. La seva producció ja ha començat i les primeres unitats s’entregaran als seus afortunats propietaris a durant el primer trimestre de 2022.

stats