Cotxe elèctric
Novetats19/05/2021

Lamborghini anuncia la seva electrificació

La marca de Sant’Agata Bolognese anuncia que el 2024 tots els seus cotxes nous disposaran d’algun sistema d’electrificació

Lamborghini té un full de ruta propi cap a l’electrificació que ha presentat aquesta setmana i que passa per dues dates clau: el 2024 tots els nous models disposaran d’algun sistema d’electrificació –en forma d’híbrids endollables– i el 2025 la marca italiana presentarà el seu primer model totalment elèctric.

Aquest full de ruta, anomenat Direzione Cor Taurien referència al símbol identificatiu de la marca, aprofitarà els coneixements acumulats per Audi i Porsche, les altres marques esportives i de luxe del grup Volkswagen, per oferir nous models més respectuosos amb el medi ambient i que presentin una empremta ecològica menor que els actuals.

Cargando
No hay anuncios

Fins ara els motors gasolina atmosfèrics V12 (o de dotze cilindres en V, si ho preferiu) han sigut un dels símbols d’identitat de la marca, i per això Lamborghini els vol preservar en el futur immediat mitjançant diversos sistemes d’hibridació que en permetin la continuïtat. De fet, la marca ja ha confirmat que entre aquest any 2021 i l’any vinent encara presentarà diversos nous models i actualitzacions amb motors de combustió V12, com a cloenda final a tota una generació de models.

Els anys 2023 i 2024 Lamborghini té previst començar a comercialitzar esportius amb models híbrids endollables, seguint el camí iniciat pel ja conegut Sián, el primer Lamborghini híbrid que arriba als 819 CV i que té un preu de 3,3 milions d’euros. Amb aquesta estratègia d’electrificació, Lamborghini preveu reduir les seves emissions –i les multes– de diòxid de carboni a la meitat l’any 2025, i aquell mateix any presentarà el seu primer model totalment elèctric de zero emissions, que aprofitarà la plataforma, mecàniques i coneixements adquirits pels Audi e-tron GT i Porsche Taycan.

Cargando
No hay anuncios

L’anunci del pla Direzione Cor Tauri, presentat pel CEO alemany Stephan Winkelmann, passa per mantenir la producció dels nous models a la mateixa planta de Sant’Agata Bolognese, que creixerà i adequarà les seves instal·lacions per fer front a aquest canvi de model productiu i que ja va assolir un certificat de neutralitat d’emissions de carboni en el procés de fabricació de nous cotxes l’any 2015 i va esdevenir un exemple i referent per a la resta de marques del grup VAG.