Motor Novetats

El Kodiaq ensenya les urpes

Skoda prepara una versió estètica més esportiva i una aventurera de cara al proper Saló de Ginebra del seu Kodiaq

El Kodiaq ensenya les urpes
Ferran Vital
30/01/2017
2 min

El Kodiaq (germà bessó del Seat Ateca) està esdevenint un autèntic èxit de vendes durant els primers mesos de la seva producció. Aprofitant aquesta empenta comercial inicial la marca bohèmia ha volgut presentar una versió més picant i una aventurera del seu SUV de set places.

Kodiaq Sportline

El nou acabat esportiu del Kodiaq s’anomenarà Sportline, i suposa un paquet de millora estètic (no mecànic) respecte els versions existents fins ara. L’acabat Sportline inclou unes generoses llandes de dinou polzades (opcionalment es poden equipar unes de vint polzades), finestres posteriors tintades -enfosquides- i diversos acabats en color negre, com ara els retrovisors o les motllures laterals.

Kodiaq Sportline

Pel que fa a l’equipament, el nou acabat Sportline inclou seients esportius d’Alacantera i diversos elements acabats en cuir com la palanca de canvis o la guantera, i el sistema d’infoentreteniment inclou novetats Racing com un mesurador de forces G o un indicador del bufat del turbo.

Ara bé, el paquet estètic Sportline no suposarà cap millora mecànica, i estarà disponible amb els motors més potents de la gamma (però ja existents) com ara els motors de benzina 1.4 TSI de 150 cavalls i el 2.0 TSI de 180 cavalls o el dièsel 2.0 TDI, que ofereix 150 o 190 cavalls. Tots ells només es poden associar a una plataforma de tracció integral.

Kodiaq Sportline

Kodiaq Scout

L’altre novetat d’Skoda a Ginebra serà la variant Scout del Kodiaq, enfocada a un ús més intensiu fora de l’asfalt. L’acabat Scout incorporarà defenses millorades, llandes específiques de dinou polzades i uns passos de roda i baixos reforçats, a banda d’acabats platejats a les motllures i marcs de les portes.

Kodiaq Scout

A l’igual que l’acabat Sportline, el nou Kodiaq Scout disposarà dels motors 1.4 i 2.0 TSI (amb potències de 150 i 189 cavalls) i el 2.0 TDI (amb potències de 150 i 190 cavalls), sempre associats a una plataforma de tracció integral.

Kodiaq Scout

La gran novetat mecànica del Kodiaq Scout serà que inclourà de sèrie el sistema de control de descens, i la caixa automatitzada DSG disposarà d’un mode off-road enfocat a millorar la tracció en condicions de circulació amb poca tracció. Per últim, el nou Scout serà una mica més alt (194 mil·límetres) que les versions estàndard del vehicle.

stats