Kia Stinger, la revolució coreana
La marca asiàtica presenta el nou Stinger, el model més esportiu i ambiciós de la seva història
Amb el nou Stinger Kia ha aconseguit el cop d'efecte que feia temps ques estava buscant: un model que porta la marca coreana a poder plantar cara als cupès esportius d'Audi i BMW gràcies a un cotxe amb motor longitudinal i tracció posterior o propulsió, seguint l'esquema clàssic dels esportius cupès de luxe europeus, pensats per oferir qualitat i laer de conducció a parts iguals.
Estèricament la darrera creació de Kia, realitzada al centre de disseny de la marca a Frankfurt, manté els cànons de bellesa clàssics del segment gràcies a un caó allargat, una silueta elegant i una caiguda del pilar C sobre el maleter en forma de cupè que emfatitza la seva personalitat. A més, els dissenyadors han mantingut vius elements del disseny coreà com la ja icònica calandra en forma de “nas de tigre” o uns grups òptics allargats que aporten múscul i certa agressivitat a un cotxe realment atractiu.
El flamant Stinger es vendrà al nostre mercat amb tres motors diferents, un de mecànica dièsel, el 2.2 CRDi de 200 CV que ja utilitza el Sorento, i dos de gasolina, un de 2 litres i quatre cilindres que arriba als 255 CV i un V6 de 3'3 litres i 370 CV de potència. Totes les motoritzacions s'associen a un canvi automàtic de 8 velocitats i la plataforma de tracció posterior, tot i que opcionalment també n'hi hauran de tracció integral a les quatre rodes.
A més els enginyers de Kia han posat a punt el seu nou model al vell traçat de Nürburgring, cosa que promet una capacitat dinàmica i una agilitat a l'alçada de la seva mecànica i al disseny de la carrosseria, gràcies a l'intensiu treball de posada a punt de les seves suspensions, el seu maridatge amb la direcció i el repartiment de pesos de la plataforma.
Amb aquest cotxe Kia vol conquerir el mercat europeu i sobretot nord-americà, molt procliu als cupès esportius amb motors potents i no tant supeditats al nom i al prestigi del fabricant, factors molt més determinants al Vell Continent.
Pel que fa a la forquilla de preus al nostre mercat, aquests oscil·len entre els 37.900 de les versions d'accés de la gamma amb motor dièsel i acabat Style fins els 54.150 que costa el GT, amb el motor més potent i tots els extres disponibles. Ara bé, a diferència dels fabricants europeus Kia manté la política dels fabricants asiàtics de dotar les seves versions bàsiques -en aquest cas el nivell Style- amb un ampli equipament de sèrie, que inclou seients ajustables electrònicament, entapissats de cuir, reconeixement de senyals, climatizador bizona, navegador o programador de velocitat adaptable, entre altres.