Motor Cupè esportiu

Kia Stinger, la revolució coreana

La marca asiàtica presenta el nou Stinger, el model més esportiu i ambiciós de la seva història

Kia Stinger, la revolució coreana
Ara Motor
09/10/2017
2 min

Amb el nou Stinger Kia ha aconseguit el cop d'efecte que feia temps ques estava buscant: un model que porta la marca coreana a poder plantar cara als cupès esportius d'Audi i BMW gràcies a un cotxe amb motor longitudinal i tracció posterior o propulsió, seguint l'esquema clàssic dels esportius cupès de luxe europeus, pensats per oferir qualitat i laer de conducció a parts iguals.

Kia Stinger

Estèricament la darrera creació de Kia, realitzada al centre de disseny de la marca a Frankfurt, manté els cànons de bellesa clàssics del segment gràcies a un caó allargat, una silueta elegant i una caiguda del pilar C sobre el maleter en forma de cupè que emfatitza la seva personalitat. A més, els dissenyadors han mantingut vius elements del disseny coreà com la ja icònica calandra en forma de “nas de tigre” o uns grups òptics allargats que aporten múscul i certa agressivitat a un cotxe realment atractiu.

Kia Stinger

El flamant Stinger es vendrà al nostre mercat amb tres motors diferents, un de mecànica dièsel, el 2.2 CRDi de 200 CV que ja utilitza el Sorento, i dos de gasolina, un de 2 litres i quatre cilindres que arriba als 255 CV i un V6 de 3'3 litres i 370 CV de potència. Totes les motoritzacions s'associen a un canvi automàtic de 8 velocitats i la plataforma de tracció posterior, tot i que opcionalment també n'hi hauran de tracció integral a les quatre rodes.

Detall motor 2.0 GDI

A més els enginyers de Kia han posat a punt el seu nou model al vell traçat de Nürburgring, cosa que promet una capacitat dinàmica i una agilitat a l'alçada de la seva mecànica i al disseny de la carrosseria, gràcies a l'intensiu treball de posada a punt de les seves suspensions, el seu maridatge amb la direcció i el repartiment de pesos de la plataforma.

Interior Stinger

Amb aquest cotxe Kia vol conquerir el mercat europeu i sobretot nord-americà, molt procliu als cupès esportius amb motors potents i no tant supeditats al nom i al prestigi del fabricant, factors molt més determinants al Vell Continent.

L'Stinger costarà 37.000 euros, descomptes al marge

Pel que fa a la forquilla de preus al nostre mercat, aquests oscil·len entre els 37.900 de les versions d'accés de la gamma amb motor dièsel i acabat Style fins els 54.150 que costa el GT, amb el motor més potent i tots els extres disponibles. Ara bé, a diferència dels fabricants europeus Kia manté la política dels fabricants asiàtics de dotar les seves versions bàsiques -en aquest cas el nivell Style- amb un ampli equipament de sèrie, que inclou seients ajustables electrònicament, entapissats de cuir, reconeixement de senyals, climatizador bizona, navegador o programador de velocitat adaptable, entre altres.

stats