Ofensiva institucional contra les emissions dièsel
Un nou escàndol esquitxa Renault i FCA, sota sospita d'haver manipulat les xifres d'emissions d'alguns dels seus motors dièsel
En poc més de 24 hores han saltat totes les alarmes a dos dels principals fabricants mundials. D'entrada, la multinacional italoamericana FCA (que inclou marques com Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Ram, Alfa Romeo i Maserati) va ser acusada per l'Agència de Protecció Ambiental dels Estats Units d'haver manipulat les xifres d'emissions de 104.000 dels seus vehicles venuts als Estats Units.
Els models qüestionats són el Jeep Grand Cherokee i el Ram 1500, que muntaven el mateix motor dièsel de 3 litres de cilindrada i 6 cilindres en V. Segons l'Agència de Protecció Ambiental nord-americana, aquests models disposaven d'un software que manipulava les emissions contaminants dels vehicles.
Tot i que el president de la companyia –l'italià Sergio Marchionne– va desmentir les acusacions de l'Agència de Protecció Ambiental, les accions de la companyia van caure un 16% en poques hores, fins que se'n va suspendre la cotització.
Guerra contra el dièsel a França
El govern francès va començar una ofensiva de regulació del dièsel al país després de l'esclat del Dieselgate de Volkswagen, amb investigacions pròpies a tots els fabricants presents al país.
Les inspeccions ordenades per la ministra de Medi Ambient, Ségolène Royal, van començar l'octubre del 2015 i, com a resultat de les investigacions, la Fiscalia de París ha sol·licitat que s'obri una investigació judicial dels motors dièsel de Renault.
L'escàndol podria esquitxar altres marques, ja que els motors dCi de Renault també són equipats en alguns models de Nissan, de Mercedes i de la seva filial, Dacia. En aquest cas les accions de Renault també van caure a la borsa, arrossegant els seus socis Nissan i Mercedes.
Els directius de Volkswagen podrien ser arrestats
Volkswagen no només haurà de pagar la multa milionària als Estats Units (4.300 milions de dòlars) a causa del Dieselgate, sinó que a més els seus directius no poden viatjar als Estats Units si no volen acabar a la presó.
El directiu Oliver Schmidt va ser empresonat sense fiança a l'espera del judici quan era a l'aeroport de Miami esperant-se per enllaçar amb un vol que l'havia de portar a Cuba, on volia passar uns dies de vacances amb la família.
Arran d'aquest fet, el grup VAG ha recomanat als seus directius que no viatgin a territori nord-americà i s'estiguin al Vell Continent, on no poden ser extradits si no és que ho disposa un tribunal internacional.