Cotxe elèctric
Novetats17/04/2020

Honda busca una segona vida per a les bateries dels seus cotxes elèctrics

La marca japonesa busca solucions a la gestió mediambiental de les bateries de liti que han perdut propietats, que suposen una amenaça pels ecosistemes

Ara Motor

Un dels problemes mediambientals dels cotxes elèctrics és la gestió de les seves bateries de liti, que perden propietats amb el pas del temps i que si són abocades al medi natural de manera descontrolada poden arribar a ser molt contaminants.

Honda ha posat fil a l’agulla a aquesta problemàtica ambiental i ha anunciat un nou projecte de la mà d’una empresa metal·lúrgica francesa anomenada SNAM (Société Nouvelle d'Affinage des Métaux), que preveu donar una segona vida a les bateries de liti dels cotxes elèctrics fins i tot si han perdut part de la seva capacitat d’emmagatzematge.

Cargando
No hay anuncios

L’acord entre Honda i SNAM preveu que l’empresa metal·lúrgica reculli les bateries de liti i d’hidrur de níquel de la xarxa de concessionaris i tallers de la marca japonesa en 22 països europeus (entre els quals hi ha Espanya) i les processi per extreure’n totes les parts que es puguin aprofitar i reciclar complint amb les normatives mediambientals fixades per les institucions comunitàries.

Cargando
No hay anuncios

Les bateries que estiguin en bon estat poden ser utilitzades com a magatzems elèctrics on emmagatzemar energia elèctrica obtinguda de fonts renovables com ara panells solars o molins eòlics abans d’abocar aquesta energia a la xarxa elèctrica. Per la seva naturalesa i utilitat, aquest és un ús especialment indicat per a habitatges o per solucionar les necessitats energètiques d'empreses de mida petita o mitjana.

Fins i tot les cel·les de les bateries de liti que estiguin malmeses i no es puguin aprofitar seran desmuntades per extreure’n materials reutilitzables com el cobalt, el liti o el coure gràcies a un procés tècnic d’hidrometal·lúrgia. Alguns d’aquests materials ja utilitzats es poden aprofitar com a matèria primera per elaborar i fabricar bateries noves, alleugerint d’aquesta manera la pressió sobre el medi natural, estalviant noves extraccions de materials a les zones de producció i l'impacte ambiental associat a aquestes activitats extractives.