Honda recula en el seu pla d’electrificació
Honda anuncia una desinversió de més de 18.500 milions en el desenvolupament de cotxes elèctrics i aposta pels híbrids convencionals
Honda és una de les empreses més importants del Japó, i presumeix de ser una empresa sanejada, ben dirigida i amb una gamma de productes ajustada i adient en totes les seves divisions empresarials, especialment pel que fa a la fabricació d’automòbils i motocicletes. Honda va ser també una de les primeres marques en apostar pels cotxes elèctrics amb l’Honda e, un bon producte que no va aconseguir el favor del gran públic i que la marca va retirar del mercat ja fa alguns mesos després d’uns resultats comercials molt per sota de les expectatives inicials.
El director executiu d’Honda, Toshihiro Mibe, ha anunciat en una roda de premsa que la seva marca abandona el full de ruta de l’electrificació establert, amb una reorientació de més de 18.500 milions d’euros dels més de 60.000 milions que Honda havia compromès pel desenvolupament de nous models elèctrics. El CEO d’Honda ha fet referència a un context de “desacceleració del mercat” per justificar la reorientació de l’estratègia elèctrica de la marca, i ha reajustat els objectius de venda de vehicles elèctrics de la marca per al 2030 per sota del 20% del total, quan la previsió inicial era que la quota de cotxes elèctrics d’Honda seria superior al 30% d’aquí a cinc anys. D'entre els motius que expliquen el canvi d’estratègia, Toshihiro Mibe ha fet especial èmfasi en el context d’incertesa normativa a Europa i a la crisi aranzelària dels Estats Units, els dos grans mercats d’Honda fora del Japó.
El nou full de ruta d’Honda dibuixat per Toshihiro Mibe passa pels vehicles híbrids convencionals, precisament el segment en què Toyota –etern rival d’Honda– fa anys que domina el mercat amb mà de ferro i és el principal referent tecnològic de la resta de fabricants. Honda vol llançar un total de tretze nous models híbrids al mercat entre els anys 2027 i 2030 i que permetin que la marca comercialitzi més de 2,2 milions de vehicles híbrids en aquest període, una xifra que suposaria el 60% del total de models que Honda té previst comercialitzar fins al 2030.