Hispano Suiza presenta el Carmen Boulogne, un elèctric de luxe i altes prestacions fabricat a Catalunya
El nou Carmen Boulogne serà un cotxe molt potent i exclusiu: arriba als 1.114 CV i tindrà un preu d'1,65 milions d’euros
Hispano Suiza va presentar ahir el flamant Carmen Boulogne en un acte a Sant Pere de Ribes, després que la crisi del coronavirus hagi obligat a suspendre el Saló de Ginebra. El nou Carmen Boulogne, del qual Hispano Suiza només en fabricarà cinc unitats a un preu d'1,65 milions d’euros cadascuna, deu el seu nom al mític H6 Boulogne, un cotxe de competició que va guanyar tres anys seguits (1921-1923) la cursa de resistència George Boillot, una de les proves de resistència més prestigioses del seu temps i que consistia en circular durant més de tres hores i mitja pels camins de sorra i pedres al voltant de la ciutat francesa de Boulogne.
Estèticament aquesta versió especial es diferencia de la resta de models Carmen pel color de la carrosseria de fibra de carboni i els diversos detalls de color coure a les llandes, calandra, els retrovisors o les línies de nervadura del capó i del lateral del cotxe. A diferència del Carmen original, aquesta versió no té carenats o revestiments sobre l’eix posterior, emfatitzant la seva esportivitat sobre la línia un punt més vintage de l'Hispano Suiza Carmen estàndard.
Els interiors del Carmen Boulogne mantenen el disseny del model del qual deriven, però inclouen diversos detalls de color bronze com el fil dels entapissats o els revestiments de la pantalla central o les sortides d’aire i refrigeració, que fan un contrast molt esportiu amb els materials i entapissats de cuir, fibra de carboni, alumini raspat i alcàntara i amb la gran pantalla de 10,1 polzades que fa la funció de quadre de comandaments.
El Carmen Boulogne és l’evolució més potent i esportiva del Carmen, i passa dels 1.019 CV del model estàndard als 1.114 CV d’aquesta versió especial. A més a més, gràcies a l’ús massiu de la fibra de carboni el Carmen Boulogne s’aprima seixanta quilos i passa a homologar un pes de 1.630 quilos. L’augment de potència i reducció de pes del Carmen Boulogne permeten que el cotxe passi a accelerar de 0 a 100 en menys de 2,6 segons i que la seva velocitat punta arribi als 290 km/h.
A més a més, Hispano Suiza afirma que el Carmen Boulogne té una autonomia real de 400 quilòmetres gràcies a les bateries de liti de 80 kWh de capacitat, que es poden carregar en tan sols 30 minuts en un punt de càrrega ràpid o en sis hores en un endoll domèstic.
Aquesta versió esportiva ha estat desenvolupada de la mà de l’equip de QEV Technologies, un preparador de cotxes esportius elèctrics d’alt rendiment amb seu a Barcelona i que ja té experiència en el disseny de diversos elements i tecnologies per a equips de la Fórmula E, i altres grans fabricants de cotxes esportius i de luxe amb altes prestacions.