Ford Explorer: els cotxes americans també poden ser ecològics
El totcamí híbrid endollable de Ford no serà barat: tindrà un preu base de 79.350 euros
Sovint es creu que els cotxes americans tenen poca tirada entre els compradors europeus. Massa grossos, massa pesants i amb consums massa elevats per als gustos dels conductors del Vell Continent. Però tot i així Ford ha decidit jugar-se-la i llençar a la xarxa comercial europea el nou Explorer, el seu totcamí gros de set places (fa més de 5 metres de llarg i 2,3 metres d’ample), amb una potent mecànica híbrida endollable.
Tot i que les primeres entregues del nou Explorer al nostre país no es faran abans del setembre vinent –si tot va bé-, els clients que ho desitgin ja poden encarregar el seu Explorer amb un preu base de 79.350 euros, sempre aprofitant els diversos incentius i descomptes promocionals de la marca, subjectes a finançar el vehicle.
I val a dir que l’Explorer serà una de les opcions més atractives del segment dels SUV grossos híbrids endollables, ja que més enllà d’una estètica atrevida, trencadora i un punt transgressora en el segment, el SUV de Ford destaca per maridar un poderós motor gasolina 3.0 de sis cilindres (o V6, si ho preferiu) amb un propulsor elèctric per obtenir una potència total combinada de 457 CV i –atenció- 825 Nm de parell.
Tota la potència del nou Explorer es transmet a les quatre rodes gràcies al sistema de tracció integral intel·ligent iAWD i es gestiona mitjançant un canvi de marxes seqüencial de deu relacions automàtic de tipus SelectShift.
Aquest mastodont ecològic americà, que promet consums de poc més de 3 litres als 100 quilòmetres, incorpora un interessant equipament de sèrie en què destaquen unes generoses llandes de 20 polzades, sostre solar panoràmic, vidres posteriors enfosquits, entapissats de cuir, sistema de climatització de tres zones, seients davanters amb calefacció i refrigeració integrats i una pantalla digital de 12,3 polzades.
Per acabar, el SUV ecològic americà incorpora diverses ajudes a la conducció i la seguretat: control de creuer adaptatiu, sistema de manteniment en el carril, sistema d’aparcament automàtic, càmera de visió zenital de 360º i reconeixement automàtic de senyals, cosa que li permetrà avançar en el camí de la conducció autònoma.