Ford Bronco Riptide, el 4x4 ideal per anar a la platja
Ford presenta el Bronco Riptide, un prototip derivat del seu totterreny pensat per gaudir del surf i de la platja de la costa californiana
Tot i que de moment és tan sols un prototip, el nou Ford Bronco Riptide ha generat una expectació tan gran que ni tan sols la marca nord-americana s'ho esperava. Aquest model és una demostració de la capacitat de personalització del nou Ford Bronco, el totterreny de la marca de l’oval que va camí de convertir-se en un dels grans encerts comercials de la marca els últims anys. No és el primer cop que Ford prepara versions especials del Bronco, ja que fa uns mesos ja va presentar una versió especial per acampar anomenada Overland.
Aquest Bronco Riptide és una evolució del model inspirada en l’estil de vida de la costa californiana, pensat per anar a la platja a practicar surf sense por a la sorra i a les pedres. D’entrada presenta un color de carrosseria blau que evoca el color de l’oceà Pacífic, segons apunta la mateixa Ford, i té més proteccions frontals i posteriors per superar qualsevol obstacle de camí a les onades.
Potser l’element més icònic del Bronco Riptide és l’absència de portes convencionals i la seva substitució per estructures tubulars, així com la substitució del sostre rígid per una estructura que permet gaudir del cel obert i col·locar uns pràctics portaequipatges pensats per encabir-hi taules de surf. La seva preparació, però, no acaba aquí, i presenta altres solucions interessants, com ara neumàtics de contacte de 35 polzades sobre unes llandes de 17 amb proteccions, una plataforma per portar bicicletes de muntanya, una barra de llums led de gran potència i altres llums auxiliars sobre els retrovisors. A més, l'interior presenta abundants plàstics durs i materials pensats per poder netejar la pols i la sorra amb molta facilitat després d’un dia de platja, i que ens permetrien fins i tot netejar l’interior amb aigua a pressió.
Mecànicament, el Bronco Riptide té un motor gasolina EcoBoost de sis cilindres en V que entrega 315 CV i 555 Nm de parell associat a un canvi automàtic de deu relacions i evidentment el mateix esquema de tracció integral amb bloqueig de diferencial que el model estàndard. Molt possiblement, aquest model no es fabricarà mai en sèrie, però els compradors que ho vulguin podran personalitzar el seu Bronco amb diversos accessoris d'aquest prototip.