4x4
Novetats01/08/2020

Ford Bronco: creat per dominar el món

Ford presenta el seu nou 4x4, pensat per posar en entredit l'hegemonia de Jeep en el mercat occidental gràcies a les seves capacitats fora de l'asfalt i les possibilitats de personalització

Ara Motor
i Ara Motor

Feia temps que Ford tenia entre cella i cella crear un autèntic 4x4 totterreny capaç de competir amb els models de Jeep, líders absoluts del mercat nord-americà i que representen un segment del mercat cada cop més rellevant tant als Estats Units i el Canadà com al Vell Continent. Fruit d’aquesta iniciativa, Ford ha creat el Bronco, un model que recupera el nom del mític Ford Bronco original, que es va fabricar els anys 60 i 70 del segle passat per plantar cara als moderns Jeep Wrangler Rubicon (que vam poder provar ara fa uns mesos) i Land Rover Defender.

Cargando
No hay anuncios

Ras i curt, el nou Bronco és un cotxe impactant, amb un disseny contundent amb predomini de les línies rectes, una cintura elevada, passos de roda molt marcats i eixamplats i culminat per una calandra horitzontal on s’integren dos fars led absolutament circulars que aporten una dosi de disseny clàssic i atemporal al nou totterreny americà.

Els clients podran escollir dues carrosseries del Bronco en funció de les seves necessitats, ja que Ford ofereix d’entrada carrosseries de dues o de quatre portes. A aquestes dues cal sumar-hi una tercera carrosseria, que s’anomernarà Ford Bronco Sport, utilitzarà una plataforma diferent i serà més un SUV o totcamí que no pas un 4x4 o totterreny com el Bronco estàndard.

Cargando
No hay anuncios

El Bronco de dues portes fa 4,4 metres de llarg i té una batalla o distància entre eixos de 2,5 metres, mentre que el Bronco de quatre portes arriba als 4,8 metres i presenta una batalla de 2,9 metres. Per acabar, el futur Bronco Sport farà 4,3 metres de llarg i tindrà una batalla de 2,60 metres.

Cargando
No hay anuncios

Un altre element diferenciador és que el Bronco de tres portes pot associar-se a un sostre retràctil o descapotable, mentre que el de cinc portes només disposa d’un sostre rígid en el seu catàleg.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa als interiors, el nou Bronco és un cotxe coherent amb la seva imatge exterior. Emfatitza el disseny retro o vintage de la resta del vehicle amb uns comandaments tàctils amb instrumentació vertical, però sense renunciar a una nova pantalla tàctil de dotze polzades associada al sistema d’infoentreteniment Ford SYNC 4 d'última generació i un quadre d’instruments digitalitzat amb una pantalla en color LCD elevada i centrada.

Cargando
No hay anuncios

Una plataforma robusta

Per a aquest nou Bronco els enginyers de Ford han desenvolupat una plataforma modular específica, anomenada T6, que fa evolucionar conceptes i solucions emprades en la camioneta F-150 d'última generació presentada fa algunes setmanes.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta plataforma T6 utilitza una estructura de xassís amb travessers, que en millora molt el comportament fora de l’asfalt, associat a un sistema de tracció integral 4x4 amb bloqueig de diferencial dels dos eixos motrius i set modes de conducció que desenvolupen l’electrònica en funció del tipus de ferm per on circula (sorra, fang, roques...). Opcionalment el nou Bronco també pot disposar d’un sistema de suspensió específica de tipus coilover i muntar neumàtics de fins a 35 polzades amb llandes de 17.

Cargando
No hay anuncios

De moment Ford ha confirmat que el Bronco disposarà d’un motor d’accés gasolina de 4 cilindres EcoBoost 2.3 (que ja coneixem d’altres models com el Focus ST) amb una potència de 270 CV i 420 Nm de parell i un motor gasolina V6 de 2,7 litres de cubicatge i 330 CV i 542 Nm de parell, sempre associats a un canvi automàtic de deu relacions. De cara al futur Ford es reserva una possible versió amb motor gasolina V8 atmosfèric i eventuals versions híbrides endollables enfocades sobretot al mercat europeu.

Cargando
No hay anuncios

El preu base del nou Bronco al mercat nord-americà serà d’uns 29.995 dòlars i es començarà a entregar la primavera del 2021. L’arribada al nostre mercat podria endarrerir-se fins a la tardor del 2021 (o fins i tot principis del 2022) a un preu encara per confirmar, però que oscil·larà sobre els 32.000 euros per les versions bàsiques amb motor gasolina 2.3 EcoBoost de 270 CV.