Novetats
Motor 15/10/2021

Ford actualitza el Focus

Rebrà millores estètiques, mecàniques i tecnològiques per seguir vigent al seu segment

3 min
Nou Focus

Ford ha presentat el restyling o actualització de mitja vida comercial del Focus, el compacte i fins no fa gaire vehicle insígnia de la companyia nord-americana a Europa, i que en l’actual format va ser presentat per primer cop l’any 2018. El Focus es troba en un segment molt complicat, el dels compactes del segment C europeus, on costa molt fer-se un lloc predominant, especialment després de les arribades de rivals potents com els nous Volkswagen Golf, Renault Mégane i Seat León, entre d'altres.

Nou Ford Focus.
Nou Ford Focus.
Focus Active o familiar.

El primer que destaca del nou Focus és el nou disseny de la part davantera del cotxe, amb uns grups òptics més estilitzats i un capó més elevat i contundent. Ara el nou Focus també estrena grups òptics amb tecnologia led de sèrie, que milloren l’eficàcia lumínica del model i que també integren els llums antiboira dins del mateix marc.

Els nord-americans mantenen també la carrosseria familiar o wagon i la versió Active, que li aporta més alçada, proteccions de baixos i presència de totcamí. El maleter de la versió familiar s’incrementa fins als 1.653 litres de capacitat.

Detall del quadre de comandaments, la pantalla central i el 'head-up display'.
Detall del quadre de comandaments, la pantalla central i el 'head-up display'.

En el pla tecnològic, cal destacar que el Focus incorpora el sistema d’infoentreteniment SYNC 4 de nova generació, que permet una millor connexió a la xarxa i una nova interfície més ràpida que es gestiona mitjançant la pantalla central tàctil de 13,2 polzades. En aquest punt convé destacar també que ara el Focus disposarà de sèrie d'un nou assistent d’angle de punt cec que permet monitoritzar vehicles o objectes fora del camp visual del conductor i desaconsellar una maniobra mitjançant avisos acústics o lumínics.

Pel que fa a la mecànica, cal destacar que Ford incorpora també per primer cop la possibilitat de fer servir un canvi automàtic en els motors mild hybrid EcoBoost amb generador de 48V i que arriben als 125 i 155 CV de potència. Segons apunta la marca, aquest nou canvi automàtic permet que la conducció en espais urbans sigui més eficient i ecològica que fins ara. Ford manté també el popular motor de tres cilindres 1.0 EcoBoost de 100 i 125 CV amb caixa de canvis manual de sis relacions, un dièsel EcoBlue 1.5 de 90 i 120 CV associat a un canvi manual i encara un segon motor dièsel 2.0 EcoBlue amb potències de 150 i 190 CV. Per sobre de tots es posiciona la versió ST, amb el motor gasolina 2.3 EcoBoost i una potència de 280 CV, més orientat a un públic jove o que busca rendiment i acceleració al volant.

Ford Focus ST.
Ford Focus ST.
Interior del Ford Focus ST.

Finalment convé recordar que el restyling del Focus no arribarà al nostre mercat fins al primer trimestre del 2022, a un preu encara per confirmar.

stats