Cotxe elèctric
Motor Novetats 10/03/2020

El primer 500 elèctric costarà 37.900 euros

Fiat presenta oficialment el nou 500e, un cotxe elèctric de 118 CV i 320 quilòmetres d’autonomia

Ara Motor
3 min
El primer 500 elèctric costarà 37.900 euros

Fiat ha presentat el nou 500e, la tercera generació del popular cinquecento i que per primer cop en la història és totalment elèctrica. De fet, gràcies a les seves bateries de 42 kWh obté una autonomia en cicle WTLP de 320 quilòmetres, més que suficients per a un ús normal i diari del vehicle.

Fiat 500e

Gràcies al seu sistema de càrrega ràpida, el 500e pot recuperar uns 50 quilòmetres d’autonomia en només cinc minuts en un punt de 85 kW, i també hi podria carregar el 80% de la capacitat en només mitja hora.

Fiat 500e

El motor elèctric del 500e desenvolupa 87 kW de potència, l’equivalent a 118 CV tradicionals, que s’envien a les rodes davanteres. Aquesta potència permet que el petit elèctric italià acceleri de 0 a 100 en 9 segons, i que obtingui una velocitat punta de 150 km/h.

Fiat 500e

A més, el nou 500e estrenarà tres nous sistemes de conducció anomenats Nomrla, Range –pensat per conduir amb un sol pedal aprofitant el sistema de frenada regenerativa aixecant el peu del pedal– i el mode Sherpa, que permet allargar l’autonomia quan resta poca càrrega a les bateries i que limita la velocitat màxima a només 80 km/h per mirar d’estalviar al màxim la càrrega restant.

Detall pantalla Fiat 500e

El nou 500e és un cotxe tecnològic i que incorpora de sèrie el nivell 2 de conducció autònoma i que li permet circular sol en autopistes i autovies (sempre sota supervisió del conductor) gràcies a sistemes com el control de creuer adaptatiu que ajusta la velocitat segons l’estat del trànsit, el sistema de control de carril que permet circular sempre dins les marques viàries, l’assistent de velocitat capaç de llegir i interpretar els límits de velocitat, detector d’angle mort, sensors i càmeres 360º que ofereixen una vista zenital del cotxe i l’Attention Assist, que avisa quan detecta cansament en el conductor i recomana una aturada.

Una estètica continuista

El 500e és una reinterpretació més del clàssic 500, l'autèntica gallina dels ous d'or de Fiat. El 500e manté l'essència característica de la família cinquecento amb el mateix disseny arrodonit de fars davanters (tot i que sensiblement més grans que els del 500 normal) dotats amb tecnologia led, línies arrodonides en els passos de roda, capó i zona posterior, i conserva el mateix aroma chic, elegant i un punt sofisticat que històricament han caracteritzat aquest model italià.

Detall fars posteriors Fiat 500e

Potser una de les grans diferències d'aquesta versió elèctrica és que el logo del 500 substitueixi el de Fiat al frontal del cotxe, i que prescindeixi de la calandra convencional, perquè no és necessari refrigerar la mecànica del vehicle. A la part posterior també hi podem veure uns nous grups òptics més allargats amb una signatura òptica més elaborada.

Interior Fiat 500e

Pel que fa als interiors, el 500e manté el disseny convencional del model original però introduint elements tecnològics i sofisticats com la nova pantalla tàctil central, un nou volant més gruixut i elegant, un quadre de comandaments totalment digital i una disposició més orgànica i ergonòmica dels botons repartits per la consola central.

Detall far davanter Fiat 500e

Bé és cert que el preu anunciat per Fiat de 37.900 euros correspon a les unitats de llançament anomenada la Prima, amb sostre descapotable o cabrio, i que els preus definitius de tota la gamma seran publicats el mes de juliol vinent, però això no treu que l’urbà italià sigui un cotxe sensiblement més car que molts dels seus rivals en el segment dels cotxes elèctrics urbans europeus.

stats