Ferrari Portofino, el nou Cavallino descapotable
Ferrari anuncia pràcticament per sorpresa el substitut del California T, un “roadster” amb motor V8
Portofino és el nom que ha escollit Ferrari per batejar el seu nou esportiu descapotable biplaça, que prendrà el relleu del California T. La vila de Portofino és una petita localitat costanera de la Ligúria italiana, no gaire lluny de Gènova, que ha esdevingut un dels principals atractius turístics del Mediterrani.
Ferrari ha volgut començar de zero amb el flamant Portofino, després del relatiu fracàs del California i el California T, un model d’accés que ha funcionat molt bé en volum de vendes però que mai ha acabat de conquerir el cor de la premsa i dels milions de tifosis de la marca.
Per tal de no cometre els mateixos errors que amb el California T, el nou Portofino promet ser un cotxe molt més lleuger, àgil i maniobrable que el seu predecessor, i sobretot més potent i passional gràcies als 600 CV i 760 Nm de parell extrets del seu motor V8 que permeten accelerar de 0 a 100 en 3,5 segons, fet que el converteix en el cotxe descapotable més ràpid del planeta.
Més enllà del seu motor, el flamant Portofino estrenarà un nou diferencial mecànic posterior i un sistema de control de tracció directament heretat de la Fórmula 1, que permetran uns nivells d’adherència, tracció i pas per corba molt superiors als del seu predecessor, alhora que prometen un dinamisme –aquest cop, sí– digne d’un Ferrari.
Estèticament el nou Portofino ha estat desenvolupat pel departament de disseny de Ferrari –ja fa anys que la marca del Cavallino no encarrega dissenys a Pininfarina–, i per primer cop mostra un disseny que podem qualificar d'esportiu i fins i tot agressiu, que trenca la tradició dels dissenys més suaus, refinats i elegants de les “berlinetta” de passeig que fins ara Ferrari havia fabricat.
Tot i l’augment de l’esportivitat del Portofino, Ferrari ofereix elements de confort i infoentreteniment a l’altura d’un cotxe de luxe, com ara la pantalla de deu polzades, nous seients amb ajustaments automàtics o un nou climatitzador tàctil. Per acabar de completar l’oferta de confort, el nou Portofino disposa d’un nou deflector que fa que l’habitacle quedi un 30% més ben aïllat acústicament amb el cotxe en marxa i el sostre posat.
El nou Portofino es presentarà oficialment al Saló de Frankfurt del proper mes de setembre, a un preu encara per confirmar.