Ferrari BR20, una obra d’art única al món
Els de Maranello presenten el seu últim ‘one-off’, un model amb un disseny espectacular i un procés de fabricació artesà
El Ferrari BR20 és l'última creació de la llegendària marca transalpina, un model únic i exclusiu creat per a un client afortunat (el nom del qual no ha transcendit) que pren com a base un Ferrari GTC4 Lusso amb motor V12 de 690 CV i sistema de tracció integral a les quatre rodes.
L’objectiu dels dissenyadors del Ferrari BR20, liderats per l’italià Flavio Manzoni –considerat per a molts el millor dissenyador italià en actiu–, era crear un model nou capaç de maridar la carrosseria familiar del model que pren de base amb un seductor cupè elegant i esportiu que evoqui el disseny clàssic dels Ferrari dels anys 60. El resultat és un model únic, exclusiu i elegant que la marca ha batejat amb el nom de BR20, per bé que tampoc ha explicat l’origen d’aquest nom.
El Ferrari BR20 redueix les quatre places que ofereix l’habitacle del GTC4 Lusso i en deixa només dues, amb seients, panells i consola central entapissada de cuir i fil platejat de contrast, així com un maleter amb insercions de fibra de carboni que mantenen el pes del conjunt a ratlla. Ferrari tampoc ha explicat quin és el pes d’aquest model exclusiu.
A nivell mecànic, el BR20 no presenta cap millora mecànica ni tecnològica respecte al model del qual deriva, i segueix fent servir el mateix motor gasolina de dotze cilindres en V que entrega 690 CV i el mateix sistema de tracció a les quatre rodes. De fet, el BR20 és essencialment un GTC4 Lusso amb la carrosseria i l'habitacle personalitzats seguint les indicacions del seu propietari.
Per poder accedir a un vehicle únic de Ferrari, un dels anomenats one-off de la marca italiana, no n’hi ha prou amb una gran capacitat econòmica (el preu final pot superar de llarg el milió i mig o dos milions d'euros) ni una bona dosi de paciència (el procés constructiu d’aquests models exclusius dura més d’un any). Més enllà dels diners i el temps cal tenir una molt bona relació amb la marca i que aquesta consideri el seu client una persona especial i significativa, vinculada a la història de Ferrari i respectuosa amb el seu cotxe exclusiu. O el que és el mateix: que no vulgui revendre’l i especular amb el preu. Segons apunta la marca, el seu programa de vehicles especials i exclusius té una llista d’espera d’uns cinc anys.