Motor Cotxes esportius

Els fans dels cupès estan d'enhorabona: torna l'Honda Prelude i es vendrà a Europa

De moment encara és un prototip, però es preveu que l'any 2026 arribi als concessionaris

L'Honda Prelude es vendrà a Europa com a esportiu híbrid
3 min

L'Honda Prelude és un cotxe que potser a molts no els soni, però que ben segur desperta passions entre els que el coneguin. La marca japonesa va comercialitzar aquest cupè des de l'any 1978 fins al 2001. A Europa ni es va vendre en totes les generacions que va tenir al llarg dels seus 23 anys de vida comercial ni ho va fer en totes les versions disponibles. I, a més, les seves xifres de vendes van ser força baixes. Aleshores, per què és una notícia que els amants de l'automòbil haurien de celebrar?

Doncs principalment perquè, en un mercat en què des de fa aproximadament dues dècades la febre SUV ha passat per damunt de la majoria de models amb carrosseria cupè o descapotable (així com d'altres més clàssiques com els monovolums o les berlines) i en què les normatives anticontaminació estan eliminant qualsevol rastre de vehicles passionals que hi pugui haver, que una marca anunciï que recupera un model històric de tipus cupè respectant el concepte inicial és força inusual, i certament esperançador.

Sí, Honda ha recuperat el nom d'un cupè i no l'ha transformat en un SUV

De moment és només un prototip, però es vendrà l'any 2026

Honda va presentar el Prelude Concept fa aproximadament un any. I com el seu nom indica no és pas una versió definitiva sinó un prototip. Però la gran notícia és que finalment sí que arribarà a producció i està prevista la seva arribada al mercat europeu de cara a l'any 2026. A més, només cal fer una ullada al disseny exterior del vehicle per adonar-se que la versió definitiva no canviarà en excés el que veiem en aquest concepte.

La vista general deixa ben clar que no es tracta d'una carrosseria que vol imitar l'estil cupè, sinó que és un cupè amb tots els ets i uts. És a dir, amb un capó força allargat, una altura reduïda i una caiguda del sostre molt marcada. A la part frontal destaquen les òptiques LED, que integren una motllura horitzontal que fa de petita graella frontal travessant el cotxe. Just per sota d'aquest element hi trobem un para-xocs de formes netes i polides que integra una gran entrada d'aire, la qual cosa augmenta l'esportivitat del conjunt.

La caiguda de la part posterior és molt marcada

La vista lateral recorda la que podem veure en models com el Toyota GR86 o el Subaru BRZ, però fins i tot amb una caiguda d'estil cupè més marcada. Detalls com les manetes enrasades amb la carrosseria o els retrovisors de petites dimensions afavoreixen la sofisticació del conjunt, mentre que les llandes negres amaguen unes pinces de fre de color vermell. Finalment, la part posterior també és força neta i prescindeix de formes recarregades: aposta per uns pilots LED que travessen el cotxe horitzontalment i que integren un petit aleró a la part superior.

Sota el capó, motors híbrids amb etiqueta ECO

Passem directament a parlar de les motoritzacions perquè de moment Honda no ha ensenyat cap imatge de com serà l'interior del nou Honda Prelude. I, de fet, pel que fa a la mecànica tampoc és que disposem de tota la informació definitiva, més enllà del fet que està confirmat que aquest nou cupè japonès serà híbrid. Això ens fa suposar que farà servir l'esquema mecànic que actualment equipa el Civic, format per un bloc gasolina de 2.0 litres ajudat per un motor elèctric i que transmet la potència a les rodes a través d'un canvi de marxes de tipus CVT.

Honda ha confirmat que es tractarà d'un model híbrid

La potència conjunta d'aquest sistema és de 184 CV, xifra que podria variar en el Prelude al ser un vehicle de tall més esportiu. I el que també canviarà és el preu, ja que el Civic està disponible des de poc més de 33.000 euros i ben segur el Prelude estarà prop dels 40.000, si no és que els supera. Ah, i de moment no se sap si arribarà una versió esportiva Type-R al mercat... tot i que amb les cada cop més exigents normatives anticontaminació, no sembla pas fàcil.

stats