Motor Novetats motos

La família Big Boxer de BMW Motorrad creix amb dos nous models

Els bavaresos presenten les noves R18 Transcontinental i R18 B, dues motos pensades per gaudir al manillar dels grans viatges sobre dues rodes

BMW R18 Transcontinental i R18 B
30/07/2021
2 min

Amb la presentació de les noves R18 Transcontinental i R18 B, la marca alemanya pretén arribar a un ventall més ampli de clients. Els que esperàveu una versió més apta per als grans viatges i els que volíeu una moto encara amb més caràcter, ja no us cal esperar més.

BMW Motorrad defineix la Transcontinental com una Grand American Tourer, i així deixa clar quin és el mercat principal d’aquesta versió. Només cal veure la seva estètica i sobretot el seu imposant carenat frontal per adonar-se que estem davant de la típica moto per viatjar, tal com l’entenen a l’altre cantó de l’Atlàntic. Conductor i passatger –que en les altres versions presentades fins ara semblava oblidat–, trobaran una moto molt “Made in USA”, però, alhora, amb tot el coneixement i experiència de la marca en termes de motos touring.

BMW R18 Transcontinental

El seu carenat i deflectors ofereixen una protecció òptima, i el que ens resulta més impressionant és que ho trobem just davant del conductor. El quadre d’instruments, amb rellotges analògics com els de sempre i una gran pantalla TFT de 10,25”, són realment espectaculars. Igualment promet ser-ho el sistema de so prèmium de la marca britànica Marshall. La cirereta del pastís la completen el motor, acabat amb molts detalls cromats, els seients calefactats o el gran equip de maletes, incloent-hi un top case posterior de gran capacitat que ajudarà al confort del passatger, que per fi serà ben rebut a la R18.

BMW R18 B

La nova R18 B, per la seva banda, és la nova motocicleta d'estil bagger de la família bavaresa. Fent honor a aquest estil de motocicletes, la R18 B, tot i compartir el mateix carenat amb la Transcontinental (amb un parabrisa més petit), prescindeix del top case de la part posterior alhora que utilitza un seient una mica més estret i un motor acabat en tons negres.

Pel que fa a la resta de la R18 B, cal destacar que tot és igual a les seves germanes de gamma, en què llueix el seu impressionant motor bòxer de 1.800 cc que entrega 91 CV de potència màxima a 4.750 rpm, amb un parell motor de 158 Nm a 3.000 rpm. I, esclar, la seva interminable llista d’opcions, que ens permetrà personalitzar la moto, això sí, havent passat prèviament per caixa.

stats