Camioneta elèctrica
Motor 23/05/2021

F-150 Lightning: el contraatac elèctric de Ford

La marca de l’oval presenta la versió totalment elèctrica i de zero emissions de la seva popular camioneta amb l’objectiu de fer front a l’auge del Tesla Cybertruck

3 min
Ford F-150 Lightning

La camioneta o pickup Ford F-150 porta molts anys liderant els rànquings de vendes de vehicles nous als Estats Units i el Canadà, on s’ha convertit en tot un símbol distintiu de la idiosincràcia americana. I és que les pickups o camionetes són una peculiaritat del mercat nord-americà, poc implementades a Europa o Àsia, i responen a una manera molt concreta d'entendre els automòbils al mercat americà.

Ara fa poc més d’un any Tesla presentava la Cybertruck, una camioneta elèctrica cyberpunk i pèl distòpica que va aixecar crítiques i elogis a parts iguals a causa de la seva estètica peculiar. Ford, líder del segment de les camionetes o pickups, ha volgut protagonitzar un cop d’efecte amb l’arribada del F-150 Lightning, la versió elèctrica i de zero emissions de la camioneta F-150, líder indiscutible del mercat nord-americà.

Ford F-150 Lightning
Ford F-150 Lightning
Ford F-150 Lightning

Aquesta pickup elèctrica serà el tercer vehicle elèctric de Ford, després dels ja coneguts Mustang Mach-e i la furgoneta elèctrica Transit, i es convertirà en la versió més ràpida i potent de la camioneta americana. I és que aquesta F-150 Lightning ofereix una potència total combinada de 563 CV i 1.051 Nm de parell gràcies a l’acció combinada dels seus dos motors elèctrics –un sobre cada eix– que promet una acceleració de 0 a 100 en poc més de quatre segons.

Gràcies a tota aquesta potència i la plataforma de tracció total, la Ford F-150 Lightning pot arrossegar remolcs de més de 4,5 tones i portar càrregues de fins a 900 quilos al seu maleter. A això cal sumar-hi 400 litres més de capacitat per transportar objectes a la part frontal del vehicle, on habitualment hi hauria un motor de combustió i que la nova plataforma elèctrica permet alliberar.

El paquet de bateries que farà servir aquesta camioneta elèctrica permetrà autonomies d’entre 370 i 482 quilòmetres, i Ford promet que pot carregar del 15% al 100% en un punt domèstic o que en poc més de 40 minuts aquesta camioneta és capaç de passar del 15% al 80% de la seva càrrega en un punt ràpid. 

Ford F-150 Lightning
Ford F-150 Lightning
Ford F-150 Lightning

A sobre, aquesta F-150 Lightning també permet fer servir les bateries com a suport per alimentar una xarxa domèstica, i segons Ford la seva capacitat seria suficient per abastir la demanda d’energia domèstica d’una casa durant tres dies. Aquesta funcionalitat obre una nova possiblitat, com és la de convertir el cotxe en una gran bateria que es carrega a la xarxa a les hores vall –hores en les quals la tarificació elèctrica és més baixa– i alimentar una llar la resta de fusos horaris per estalviar en la factura de la llum.

A nivell tecnològic cal destacar que la camioneta elèctrica de Ford estrenarà una gran pantalla tàctil central de 15,5 polzades i un quadre de comandaments també digitalitzat que arribarà a les 12 polzades. A més, el nou sistema d’infoentreteniment SYNC 4A permetrà que aquesta camioneta elèctrica disposi de diverses especificacions i possibilitats vinculades al nostre smartphone, com ara obrir i tancar el cotxe, baixar noves aplicacions per al vehicle o actualitzar les ja existents.

Ford F-150 Lightning
Ford F-150 Lightning
Ford F-150 Lightning

Per acabar, convé recordar que un dels punts forts de la nova camioneta elèctrica de Ford –que arribarà al mercat el 2022– ha de ser el preu, ja que la marca ha anunciat que les versions bàsiques de la F-150 Lightning costaran menys de 40.000 dòlars (uns 35.000 euros al canvi actual) i que les versions més potents, equipades i amb més autonomia, costaran 53.000 dòlars, menys de 50.000 euros.

stats