SUV elèctric
Novetats02/09/2020

Enyaq iV, el SUV elèctric que comença una nova era a Skoda

El primer totcamí elèctric de la marca txeca tindrà un preu base de 39.000 euros (descomptes i ajudes a part) i promet encapçalar una nova era de la mobilitat elèctrica

Ara Motor
i Ara Motor

Ja feia temps que Skoda tenia marcat en vermell l’1 de setembre en el seu calendari. I és que després de les successives cancel·lacions provocades per la pandèmia del coronavirus que encara ens segueix afectant, finalment la marca txeca ha pogut presentar oficialment el seu primer SUV elèctric, l’Enyaq iV.

Aquest totcamí, que té un nom que s’inspira en el mot gaèlic enya, que significa font de vida, serà el primer totcamí elèctric de la marca txeca i de tot el grup Volkswagen i aprofitarà la plataforma MEB. Amb una llargada de 4,65 metres, se situa entremig dels actuals Karoq i Kodiaq, els altres SUV grans de la marca bohèmia.

Cargando
No hay anuncios

Un dels grans interrogants que desconeixíem fins ara era el preu definitiu del nou Enyaq, que finalment costarà 39.000 euros en el mercat espanyol i que després d’aplicar diversos descomptes promocionals i incentius governamentals pot arribar a costar poc més de 30.000 euros, cosa que el converteix en una alternativa més que interessant en el segment. Skoda ha anunciat que les primeres unitats de l’Enyaq arribaran al mercat espanyol la primavera vinent.

Cargando
No hay anuncios

Skoda ofereix un ventall de potències i autonomies que inclouen tres bateries i cinc escales de rendiment. El model d’accés a la gamma és l’Enyaq iV 50, amb una bateria de 55 kWh, uns 340 quilòmetres d’autonomia i una potència de 145 CV, mentre que la versió més potent de la gamma serà l’Enyaq iV RS, amb una bateria de 80 kWh de capacitat que li permeten una autonomia de 460 quilòmetres i una potència de 300 CV gràcies a l’acció de dos motors elèctrics (un sobre cada eix).

Cargando
No hay anuncios

Entremig d’aquestes versions es trobaran l’Enyaq 60, amb bateries de 62 kWh, 390 quilòmetres d’autonomia i una potència de 177 CV, i l’Enyaq 80, amb una bateria de 82 kWh, una autonomia de 500 quilòmetres i una potència de 200 CV.

Cargando
No hay anuncios

L’Enyaq 80 tindrà una variant anomenada Enyaq 80x amb la mateixa bateria i elevant la potència als 260 CV gràcies a l’acció d’un segon motor sobre l’eix posterior que també li aporta un sistema de tracció integral, com la versió RS. Això sí, l’extra de pes i potència passa factura a l’Enyaq 80x, ja que la seva autonomia cau fins als 460 quilòmetres.

Aquest SUV elèctric també serà compatible amb un sistema de càrrega ràpida de fins a 125 kW que permetrà que l’Enyaq carregi el 80% de la capacitat de la seva bateria en tan sols 40 minuts. Això sí, en un sistema Wallbox estàndard l’Enyaq trigarà entre 6 i 8 hores a carregar-se del tot.

Cargando
No hay anuncios

Estèticament el SUV elèctric txec es veu poderós i musculat i manté l’essència del disseny dels models més recents de la marca (Kodiaq, Karoq) i un disseny d’interiors minimalista, ergonòmic, tecnològic i racional. A més, gràcies a l’absència de mecànica de combustió (motor, transmissió, diferencial...), el nou Enyaq permetrà obtenir molt d’espai als seus ocupants utilitzant una carrosseria més compacta.

Cargando
No hay anuncios

Un dels detalls que més caracteritzen el nou SUV txec és la calandra il·luminada amb 130 díodes de led anomenada Cristal Face i que es podrà equipar opcionalment en les versions més potents de la gamma i que farà una coreografia a l’hora d’obrir, tancar o arrencar el cotxe.

Cargando
No hay anuncios

A més, les llandes de fins a 21 polzades i un interior de gran qualitat presidit per un quadre d’instruments digital, una colossal pantalla tàctil de 13 polzades, un nou sistema d’ordres per veu que a Skoda han batejat amb el nom de Laura i un head-up diplay amb realitat augmentada dibuixen un interior molt ergonòmic, funcional, elegant i un punt minimalista amb un alt grau de qualitat percebuda.

Cargando
No hay anuncios

Tecnològicament, aquest Enyaq també incorpora el bo i millor de Skoda, amb sistemes d’ajudes a la conducció, un aplicatiu d’aparcament remot, assistent de maniobra evasiva, alerta de sortida del vehicle que alerta la presència de vianants o ciclistes i altres ajudes a la frenada o el manteniment de carril que permeten assolir el nivell 2 en l’escala de conducció autònoma.