Cotxe elèctric
Novetats23/10/2018

Dyson, dels aspiradors al cotxe elèctric

La multinacional britànica fabricarà el seu primer cotxe elèctric el 2021

Ara Motor
i Ara Motor

Coneguda per fabricar planxes o aspiradors, la multinacional britànica Dyson se suma al carro de la mobilitat elèctrica. Els de Malmesbury (petita ciutat situada al sud-oest d’Angalterra) han anunciat la seva intenció de fabricar el seu propi cotxe elèctric a la planta que la companyia té a Singapur.

La planta de Dyson a Singapur, amb més de 1.100 treballadors, fa cinc anys que està en actiu i resulta especialment atractiva per la seva situació geogràfica (molt a la vora dels mercats xinès i indi) i amb uns costos de producció molt inferiors als del Vell Continent. La suma d’aquests factors ha provocat que Dyson hagi decidit iniciar el procés d’adequació de les seves instal·lacions per encabir-hi les línies de producció de cotxes elèctrics.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta iniciativa prové de la voluntat de James Dyson, fundador de l'empresa, i d’una sèrie d’incentius aprovats pel govern britànic, que finança una part dels 2.000 milions de lliures del projecte de Dyson, que ja ha arrencat amb un equip impulsor format per unes 400 persones, entre les quals destaquen alguns noms coneguts del sector provinents de fabricants amb molt de prestigi com Aston Martin, Jaguar i fins i tot Tesla.

La idea dels britànics és desenvolupar noves bateries menys contaminants i aplicar el seu revolucionari plantejament, que inclourà la substitució de diversos elements mecànics d’alumini actuals dels motors elèctrics per materials de plàstic, més lleuger i econòmic. A més a més, Dyson té l’objectiu d’aplicar el seu revolucionari ‘motor cicló’ utilitzat en els seus aspiradors en els seus cotxes elèctrics, un objectiu ambiciós i que ha aixecat molta expectació en la indústria de l'automoció.

Cargando
No hay anuncios

Segons avança la revista anglesa 'Autocar', Dyson preveu fabricar tres variants de cotxes elèctrics (dos turismes i un SUV) sobre la mateixa plataforma a la planta de Singapur, però mantenint el centre d’investigació al Regne Unit, on Dyson espera contractar 500 enginyers i tècnics qualificats més per al desenvolupament de bateries elèctriques en estat sòlid, més eficients i ecològiques que les actuals.