DS 4, glamur sobre rodes
La marca francesa aspiracional presenta el nou DS4, un compacte endollable que vol assaltar el liderat dels cotxes alemanys
DS ha presentat el DS 4, el quart model de la marca DS Automobiles, que també compta amb els DS3 Crossback, el DS 7 Crossback i la berlina DS 9. Aquest nou DS 4 tot just estrena la seva segona generació i arribarà al mercat a finals d’aquest 2021.
El DS 4 fa servir la nova plataforma EMP2V3 del grup PSA, ara integrat en el gegant Stellantis, i que està especialment adaptada a les especificitats i necessitats tècniques dels cotxes híbrids endollables. Aquesta nova plataforma evolucionada de la EMP2 que ja coneixem presenta unes bateries més lleugeres i amb més capacitat gràcies a la densitat de les cel·les de liti, que permeten una autonomia de més de 50 quilòmetres en mode elèctric tot i fer servir un paquet de bateries de 12,4 kWh.
Mecànicament, DS ofereix la versió estrella híbrida endollable anomenada DS 4 E-Tense i que combina un motor de gasolina PureTech de 180 CV amb un motor elèctric de 110 CV per obtenir una potència total conjunta de 225 CV, associat sempre a un canvi automàtic i un sistema de tracció davantera. A banda d’aquesta versió ecològica, DS també ofereix un motor gasolina 1.6 PureTech amb potències de 180 i 220 CV i fins i tot un motor dièsel Blue HDi de 130 CV.
No deixa de ser sorprenent que DS segueixi oferint una versió dièsel, quan altres fabricants (sobretot asiàtics) ja han retirat les seves versions amb aquest combustible. La raó és senzilla, i és que tal com reconeix la seva cap de producte, Marion David, “el dièsel encara representa el 30% del mercat dels compactes 'premium' a Europa, i aquest és un segment de mercat on no podem deixar de participar”. Totes les mecàniques de combustió, dièsel i gasolina fan servir el mateix canvi automàtic de vuit relacions que fa servir la versió híbrida endollable E-Tense.
Més enllà de les mecàniques i sistemes de transmissió, el nou DS 4 aposta per una posada a punt orientada al confort i la comoditat gràcies a la suspensió adaptativa DS Active Scan Suspension, que permet regular la duresa de les suspensions en funció d’una anàlisi intel·ligent de l’estat del sòl i la velocitat a la qual es circula per optimitzar el benestar dels ocupants del vehicle. A més, aquest DS 4 podrà actualitzar el seu software a distància i presenta la possibilitat d’equipar el vehicle amb una càmera de visió nocturna i un sistema de llums DS Matrix led Vision, amb més potència lumínica.
Des d’un punt de vista estètic, el nou DS 4 disposarà de dues carrosseries, anomenades DS 4 i DS 4 Cross, amb un aire més aventurer i una major alçada lliure, i un disseny elegant caracteritzat per una signatura lumínica estilitzada, nervadures laterals força marcades que pugen fins al pilar C i les insercions amb els llums posteriors i una gran calandra frontal, que dialoga amb els fars led en forma de llàgrima que aporten personalitat al conjunt.
Els interiors del nou DS 4 són pràctics i tecnològics, executats amb materials d’alta qualitat i que aporten una dosi de qualitat percebuda elevada. La gran pantalla central tàctil és de 10 polzades i manté alguns botons per controlar elements clau com el climatitzador, mentre que el quadre d’instruments sí que passa a ser del tot digital amb una pantalla de set polzades, i un control tàctil anomenat DS Smart Touch integrat en el túnel central que serveix per interaccionar amb algunes funcionalitats del vehicle. El cotxe gal també inclourà un sistema d’ordres per veu i un sistema de conducció autònoma de nivell 2 gràcies al programador actiu de velocitat, el sistema de manteniment en el carril i el lector de senyals de trànsit, entre altres.
Per acabar, el preu. DS encara no ha anunciat els preus del nou DS 4, tot i que serà sensiblement més car que el Citröen DS 4 de l’any 2011, quan la marca DS encara no s’havia independitzat de Citroën i el DS 4 presentava preus que oscil·laven entre els 19.000 i els 29.000 euros. Aquest nou DS 4, que es fabricarà a la planta d’Opel a Rüsselsheim (Alemanya), de ben segur tindrà un preu més elevat que el seu predecessor, i promet plantar cara als líders del segment, els alemanys Audi A3, BMW Sèrie 1 i fins i tot el Cupra León.