Compra cotxe nou

Les dones, menystingudes en el procés de compra d’un cotxe nou

Un estudi de Citroën al Regne Unit revela que el 75% de les dones no se senten ben acompanyades a l’hora de comprar un cotxe nou

No és cap secret que el sector de l’automoció està encara ara molt masculinitzat i que presta poca atenció a les desigualtats de gènere. Però un nou estudi de Citroën al Regne Unit va més enllà i posa de manifest les dificultats i hostilitats que troben moltes dones a l’hora de comprar un cotxe nou.

L’estudi, encarregat per Citroën aquest 2025 i fet a partir de més de 7.500 enquestes de satisfacció a dones del Regne Unit, conclou que el 48% de les enquestades afirmen que el sistema de venda d’un cotxe nou està dissenyat per i per a homes. Un 44% de les dones se senten tractades de manera condescendent pels homes en el procés de compra i només un 25% se senten plenament satisfetes en el seu procés de compra. Aquesta realitat explica una altra de les conclusions demolidores d’aquest informe, que apunta que les dones prefereixen quatre vegades més buscar l’assessorament d’una venedora que no pas la d’un home.

Cargando
No hay anuncios

La franja d’edat que se sent amb menys confiança a l’hora de comprar un cotxe nou és precisament la de les dones més joves, entre els 18 i els 24 anys. Són les que més descontentes estan del procés de compra d’un cotxe nou i les que més afirmen que han patit condescendència dels venedors, amb un 55% del total. 

Les dades posen en evidència que les dones són víctimes dels estereotips masclistes i tractades amb condescendència en el procés de compra d’un vehicle nou als concessionaris. El 95% de les enquestades afirmen haver participat en la compra del vehicle familiar, i tan sols el 39% de les dones afirmen ser les responsables total de la tria final del cotxe.

Cargando
No hay anuncios

Discriminades en anuncis i pàgines web 

Més enllà del procés de compra a peu de concessionari, l’estudi encarregat per Citroën posa de manifest que el 77% de les dones enquestades valoren molt positivament veure diversitat de compradors a les pàgines web de les marques i que el 64% consideren fonamental veure dones amb les quals identificar-se en les campanyes publicitàries i de màrqueting dels grans fabricants.