La DGT proposa que els cotxes grans paguin més per aparcar a les ciutats

Susana Gómez, subdirectora de la Direcció General de Trànsit (DGT), obre la porta que els cotxes més grans paguin més per aparcar a les ciutats

2 min
Espai d'aparcament regulat

Tot i que ja fa temps que és un rumor i una demanda, finalment la subdirectora de la DGT, Susana Gómez, ha reconegut que la DGT està estudiant un pla per presentar a l’executiu que passa per fer que els cotxes més grans paguin més per aparcar a les ciutats.

Segons afirma Susana Gómez en una entrevista al portal EY Mobility Center, aquesta és una vella demanda dels principals consistoris espanyols, que demanen que la DGT introdueixi en el registre de cada cotxe les seves dimensions per poder mesurar el preu del parquímetre en funció del grau d’ocupació de l’espai públic.

Tal com reconeix la subdirectora de la DGT a l’entrevista, preveu “tenir enllestit un registre de vehicles amb la longitud, alçada i amplada dels vehicles abans de final d’any” amb l’objectiu d’ajudar els ajuntaments a regular nous paràmetres i tarifes per estacionar en entorns urbans de titularitat pública.

Amb aquest nou sistema de tarifes, un vehicle gran, com ara un SUV familiar, pagaria més per estacionar al carrer que no pas un cotxe de tall urbà, però encara és una incògnita saber com afectarà això els cotxes amb etiqueta ecològica o de zero emissions, que fins ara gaudien de beneficis a l’hora d’aparcar en àrees blaves o verdes de les grans capitals catalanes. Dit d’un altra manera, un Tesla Model S és un cotxe molt gran però totalment elèctric, i actualment pot estacionar gratuïtament en moltes zones de la ciutat mentre que un Seat Ibiza de fa cinc o deu anys amb motor dièsel o gasolina ha de pagar per fer-ho, tot i que la seva ocupació de l’espai és menor.

També val la pena destacar que aquesta iniciativa sorgeix just quan la major part de les vendes de cotxes nous a l’estat espanyol són de SUV o totcamins, més grans que els turismes convencionals, tot i que el percentatge de vehicles nous amb motor dièsel cau a mínims històrics durant el segle XXI mentre que s’ha produït un gran increment de cotxes electrificats, ja siguin híbrids, híbrids endollables, mild hybrid o elèctrics purs.

stats