Novetats06/11/2016

Desapareixerà el dièsel l'any 2030?

Un estudi apunta que l'ús del dièsel serà molt minoritari el 2030 a causa de l'encariment dels costos de producció i l'abaratiment dels vehicles elèctrics o híbrids

Ara Motor
i Ara Motor

El dièsel, el combustible més popular a Europa dels darrers 10 o 15 anys, viurà un recés important de cara als pròxims 15 anys, segons un estudi de la consultora AlixPartners.

Segons aquest estudi, el mercat europeu el 2030 estarà dominat pels vehicles híbrids (que suposaran un 28% del total), els motors de benzina tradicionals (que resistirien amb un 25% de la quota del mercat), els vehicles plenament elèctrics (un 20%), els híbrids endollables (un 19%) i, per acabar, els motors dièsel, amb el 9% de la quota ja esmentat.

Cargando
No hay anuncios

Aquest canvi de paradigma seria provocat, segons la consultora AlixPartners, per un canvi en la mentalitat social (malgrat que escàndols com el Dieselgate de Volkswagen encara no han canviat les preferències del mercat), la consciència ecològica de les noves generacions i les decisions polítiques i administratives (amb Noruega com un referent del creixement exponencial del motor verd).

Canvi d'infraestructures

Si les previsions de l'estudi es compleixen (encara que només en part), Europa viurà una revolució energètica els pròxims anys, ja que caldrà preparar una xarxa eficient i realista per satisfer les necessitats energètiques dels vehicles elèctrics o endollables en un futur no gaire llunyà.

Cargando
No hay anuncios

Segons les projeccions de l'estudi d'AlixPartners, la baixa demanda de motors dièsel farà que s'encareixin de forma significativa els seus costos de fabricació, cosa que podria provocar que de les 62 fàbriques de motors tèrmics que actualment hi ha a Europa es passés a només 7 centres productius, mentre que les plantes de muntatge dels motors elèctrics per a automòbils augmentarien fins a arribar als 40 centres productius, 14 més que els actuals.

Cargando
No hay anuncios

Finalment, l'estudi preveu una rebaixa considerable dels costos de producció dels vehicles elèctrics, cosa que els faria més atractius des del punt de vista comercial i afavoriria el pas cap als vehicles de zero emissions.