Dacia Logan: el sedan més barat del món
La nova generació del sedan romanès es posa a la venda al nostre mercat per 11.310 euros
Tot i que els sedan o turismes de tres volums són una espècie en extinció, algunes marques encara confien en aquest format per configurar la seva gamma comercial, com en el cas de Dacia i el seu Logan, un vehicle honest i pràctic a un preu assequible. De fet, després de la retirada del C-Elysée de Citroën, el Logan s'ha convertit en el sedan més barat del mercat.
L’actual és la tercera generació del Logan, un vehicle que ha funcionat prou bé a nivell comercial en mercats emergents però també al continent europeu, on els vehicles low cost han trobat un filó important de vendes entre particulars: un cotxe capaç d’anar del punt A al punt B amb comoditat i bé de preu és la clau del seu èxit.
Mecànicament el nou Dacia Logan renuncia als motors dièsel i només ofereix un motor gasolina i GLP (gas liquat de petroli) de 100 CV de potència i 170 Nm de parell associat a un canvi manual de sis relacions i sistema de tracció davantera. Aquest motor, compatible amb combustibles alternatius com el GLP, li val per obtenir l’etiqueta ECO de la DGT i evitar restriccions ambientals a les grans ciutats. El dipòsit de gasolina arriba als 50 litres i el de GLP a 2,6 quilos, i promet un consum de 3,8 l / 100 km.
Aquesta tercera generació del Logan també és més gran, ja que creix en llargada i amplada respecte a la generació anterior, cosa que li permet ampliar la batalla o distància entre eixos en quatre centímetres i millorar l'habitabilitat. El maleter també creix fins als 532 l de capacitat, una xifra realment destacable.
Per acabar, convé recordar que el Logan és un cotxe assequible, i el seu preu al nostre mercat és de 13.522 euros per a la versió d’accés Essential (11.310 si el financem), que no disposa d’aire condicionat, o de 14.272 euros per a la versió Comfort, més ben equipada (que es queden en 12.060 euros en cas de finançar la compra del cotxe).