Motor Novetats cotxes

Cupra Terramar: el substitut de l’Arona ja treu el nas

Cupra sorprèn propis i estranys amb la presentació del nou Terramar, un nou SUV compacte i familiar que esdevindrà l'últim model de la marca que farà servir motors de combustió

Cupra Terramar
10/06/2022
2 min

Gairebé per sorpresa Cupra ha presentat les primeres imatges del Terramar, el nou SUV familiar del segment C que substituirà els actuals Cupra Ateca (i potser també els Seat Ateca) a partir del 2024. Aquest nou model, que rebrà un nom ja conegut dins del grup Seat/Cupra i que fa referència al circuit de Sitges-Terramar, el primer autòdrom de l’estat espanyol, serà l'últim model que farà servir motors de combustió interna, tot i que sempre associats a sistemes electrificats en forma PHEV o híbrida endollable o mild hybrid o semihíbrids.

Tot i el seu nom mediterrani, el nou Terramar aprofitarà la plataforma i línia de producció de l’Audi Q3 Sportback a Györ, Hongria, on es fabricarà aquest SUV de 4,5 metres de llarg i que farà servir la plataforma MEB, amb una nova gamma de motors i sistemes de transmissió més moderns i eficients que la que actualment fa servir el Formentor. De fet, el Terramar neix per complementar l’èxit del Formentor i donar noves alternatives als nous clients de la marca, que en un 85% no provenen de Seat sinó d'altres marques, sovint de tall aspiracional. 

De moment, Cupra no ha volgut anunciar el rang de potències del futur Terramar, però la marca sí que ha assegurat que “la versió e-Hybrid PHEV o híbrida endollable serà una variant esportiva i passional”, cosa que permet pensar en potències finals fins i tot per sobre dels 245 CV de la versió híbrida endollable més potent del Formentor.

A nivell estètic, i pel poc que hem pogut veure, cal considerar el nou Terramar un canvi de paradigma, ja que és el primer cotxe desenvolupat sota la direcció del nou cap de disseny de Cupra, Jorge Díaz, que té la difícil tasca de fer evolucionar la marca i els dissenys heretats de la llarga etapa d’Alejandro Mesonero-Romanos, ara cap de disseny d’Alfa Romeo. El frontal del Terramar evoluciona cap a un disseny orgànic i agressiu que alguns han volgut batejar com a "nas de tauró" i que té certes reminiscències del Lamborghini Urus (a una escala modesta i terrenal, s'entén). 

El full de ruta de Cupra ja està marcat amb els futurs UrbanRebel o Raval, Tavascan i el flamant Terramar, sense obviar l’evolució del Formentor, el gran responsable del creixement de Cupra. L’any passat Cupra va vendre 80.000 cotxes nous –sobretot Formentor en format PHEV o híbrid endollable–, mentre que Seat va vendre 471.000 unitats. El futur de Cupra, una marca que vol ser totalment elèctrica el 2030, passa per seguir creixent en el segment dels SUV compactes, donant una alternativa real als compradors que busquen un cotxe una mica més gran i amb més habitabilitat de la que actualment ofereix el Formentor.

stats