Vendes cotxes

El Cupra Formentor o el Toyota GR Yaris tenen un preu superior als 100.000 euros a França. El motiu? L'impost al CO₂

L'executiu francès aplica un recàrrec de 60.000 euros a tots aquells vehicles que emetin més de 193 g/km de CO₂

França s'ha proposat darrerament estar al focus de tots els mitjans pel que fa a les seves polítiques relacionades amb l'automòbil. Si fa uns dies explicàvem que l'Ajuntament de París havia decidit triplicar les tarifes d'aparcament als SUV i als cotxes més pesants, fins i tot als elèctrics, ara el torn és per al govern de tot el país i la seva fiscalitat referent al CO₂. I és que sota el nom de malus CO₂, l'executiu francès aplica una taula progressiva d'impostos que eleva el preu dels vehicles en funció de les seves emissions de diòxid de carboni, arribant a xifres realment elevades.

Com es pot consultar en aquesta web del govern francès, tots els vehicles que emetin menys de 117 g/km de CO₂ estan exempts de pagar, però a partir d'aquesta xifra en endavant s'aplica un impost cada cop més elevat. Així, els vehicles que emetin 118 g/km pagaran 50 euros, els que emetin 125 g/km pagaran 210 euros, els de 150 g/km 2.205 euros, els de 185 g/km 32.935 euros i els de més de 193 g/km hauran de pagar en impostos 60.000 euros. Tot plegat a causa del barem amb què es calcula la pujada, que preveu que de 118 a 141 g/km s'incrementin 25 euros per cada gram, però de 142 a 193 g/km el preu augmenti en més de 100 euros per gram.

Cargando
No hay anuncios

Elèctrics i híbrids endollables no paguen

Si es tracta de gravar les emissions de CO₂, és evident que els vehicles elèctrics no han de pagar ni un euro per aquest impost, ja que durant la seva circulació no es generen fums provinents de l'escapament. Però l'executiu francès ha decidit que els híbrids endollables tampoc paguin, una decisió una mica més controvertida si tenim en compte que existeixen vehicles PHEV amb motors gasolina molt potents que en condicions reals de circulació emeten una gran quantitat de CO₂.

Cargando
No hay anuncios

El problema en aquest sentit és que l'homologació europea fa unes proves de consums i emissions (el popular cicle WLTP) en unes condicions en què aquests vehicles resulten molt eficients, però a la pràctica res no els impedeix circular amb la bateria completament descarregada i fent servir el motor de combustió tota l'estona. Sigui com sigui, un Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid de 740 CV que equipa un motor gasolina V8 de 600 CV no ha de pagar perquè, segons l'homologació, només emet 39 g/km de CO₂.

Cargando
No hay anuncios

El Cupra Formentor o el Toyota GR Yaris, per més de 100.000 euros

Avui en dia cada cop més vehicles fan servir algun tipus d'electrificació per reduir els seus consums i emissions, però encara resisteixen alguns vehicles amb motor de combustió pur. Acostumen a ser o bé els més senzills del mercat o bé els més passionals, i aquests últims tenen gairebé els dies comptats a França. I és que aquest nou impost malus CO₂ provoca que si ens volem comprar a França un Toyota GR Yaris, haurem de pagar més diners d'impostos que de vehicle com a tal.

Cargando
No hay anuncios

El petit utilitari esportiu de la marca japonesa equipa un motor gasolina turbo d'1,6 litres i 280 CV que en la seva versió manual emet 190 g/km de CO₂ i en la versió automàtica 210 g/km. Així doncs, ha de pagar 45.990 i 60.000 euros d'impostos, respectivament. Si tenim en compte que el preu d'aquest model a França és de 46.300 euros per la primera versió i de 48.800 per la segona, el resultat final és un preu de 92.290 euros pel GR Yaris manual i de 108.800 per l'automàtic.

Una cosa similar passa amb el Cupra Formentor VZ de 310 CV, que registra unes emissions de 192 g/km i, per tant, veu augmentat el seu preu dels 53.250 euros que costa al mercat francès fins als 105.162 euros, un cop aplicats els 51.912 euros d'impostos que ha de pagar. Com que es tracta de quantitats tan elevades i en molts casos impagables, marques com Toyota han anunciat que el seu GR Yaris es vendrà a França com a edició limitada a tan sols 300 unitats. En resum, no és un bon moment per comprar un cotxe passional a França... excepte, com passa gairebé sempre, si es tenen molts diners.