Motor Novetats 07/04/2022

Cupra Born e-Boost, un trapella de zero emissions

3 min
CUPRA Born e-Boost

El Born és el primer model elèctric de Cupra, per bé que, a diferència del popular Formentor, aquest no es fabrica a Martorell sinó a la planta alemanya de Zwickau, on comparteix plataforma amb el Volkswagen ID.3 i altres models elèctrics del grup. Potser precisament per evitar fer massa ombra als models elèctrics de Volkswagen, Skoda i Audi el Born ha sigut objecte d’un posicionament al mercat diferent, i fins ara no disposava de cap versió d’altes prestacions, cosa que canvia amb el nou Cupra Born e-Boost.

Cupra Born e-Boost.

En realitat el Born e-Boost és pràcticament el mateix cotxe que un Born convencional, amb el petit canvi d’un rendiment millorat –el boost o potència immediata– que permet que aquesta versió assoleixi un pic de potència de 170 kW (231 CV convencionals) enfront dels 150 kW (204 CV) actuals. Es tracta només d’una millora electrònica en l’entrega de potència del motor, però suposa un pas més en la gamma del primer urbà de Cupra i fa que es posicioni fins i tot per sobre del Volkswagen ID.3, a l’espera que aquest comenci a comercialitzar la versió GTX.

Aquesta millora en el rendiment anirà associada a una bateria més gran, que opcionalment arribarà als 77 kWh de capacitat. Amb tot, de moment Cupra només oferirà el Born e-Boost associat a les bateries de 58 kWh de capacitat que actualment té el model estàndard, però anuncia que incorporarà la nova bateria de 77 kWh en un futur no gaire llunyà, sense concretar cap data.

Més enllà de les millores mecàniques (o electròniques de gestió del motor elèctric, en aquest cas), el nou Cupra Born e-Boost també incorporarà unes noves llandes de 19 polzades de sèrie i de 20 polzades opcionals, nous neumàtics de més diàmetre i amplada, nous frens de disc més grans que milloren l’eficàcia a l’hora d’aturar el cotxe (ara arriben a 340x27 mm), una suspensió rebaixada uns 15 mil·límetres i un nou volant esportiu de pell amb calefacció integrada. Opcionalment, la versió e_Boost també disposa d’uns amortidors adaptatius DCC que permeten regular encara més la rigidesa i la resposta de la suspensió i la direcció. 

Interior del Born e-Boost.

Gràcies a aquestes millores el Cupra Born e-Boost promet accelerar de 0 a 100 en 6,6 segons (una xifra digne d’un Ferrari o un Porsche de fa un parell de dècades) i tenir un consum elèctric d’uns 18 kWh / 100 km, cosa que li permetria tenir una autonomia real al voltant dels 340 o 350 quilòmetres. Les bateries es poden carregar al 80% de la seva capacitat en poc més sis hores en un punt de càrrega domèstic d’uns 11 kW de potència o en només 35 minuts en un punt de càrrega ràpida de fins a 120 kW de potència.

Finalment, el nou Cupra Born e-Boost tindrà un preu de 40.220 euros, una xifra elevada però raonable en el segment dels elèctrics més prestacionals, ja que només costa 290 euros més que el model estàndard de 204 CV i menys càrrega de sèrie. Si us semblen molts diners (que ho són), Cupra assegura que els compradors es poden acollir a les diferents promocions i descomptes institucionals del Pla Moves III, que permetran rebaixar el preu final fins a una forquilla inferior als 35.000 euros.

stats