BYD Surf Active: 19.990 euros (11.780 euros amb ajudes i finançament)
BYD Surf Boost: 23.990 euros (15.780 euros amb ajudes i finançament)
BYD Surf Comfort: 26.490 euros (18.290 amb ajudes i finançament)
La marca xinesa BYD vol convertir-se en el referent dels vehicles elèctrics urbans econòmics del mercat amb el llançament comercial del nou Surf, un model urbà amb fins a 156 CV de potència i una autonomia de fins a 332 quilòmetres en cicle combinat homologat WTLP amb un preu estratègicament situat per sota dels 20.000 euros. El Surf vol ser alguna cosa més que el vuitè cotxe elèctric que BYD comercialitza a Europa en els darrers tres anys, ja que aquest model vol ser el puntal de l’ofensiva comercial europea i té en el punt de mira el Dacia Spring, fins ara el cotxe elèctric més barat del mercat i que presenta unes prestacions i equipaments inferiors als d’aquest nou model xinès.
El nou BYD Surf té un preu base per al model d’accés, anomenat Active, de 19.990 euros, que en cas d’acollir-nos als diversos incentius, promocions i ajudes institucionals pot ser de tan sols 11.780 euros. Això sí, aquest preu només és possible acollint-nos als descomptes promocionals del pla MOVES III i als descomptes comercials subjectes a finançament de la marca xinesa. Per sobre d’aquest model d’accés, BYD comercialitzarà un nivell d’equipament anomenat Boost, amb un preu de 23.990 euros (15.780 euros amb descomptes) i un nivell superior anomenat Comfort, amb un preu de 26.490 euros (18.290 amb descomptes). Però més enllà dels preus competitius, el gran valor del Surf és l’aposta decidida per un cotxe de bona qualitat percebuda, amb l’ús de materials agradables al tacte i una sensació i tacte de cotxe aspiracional per sobre dels seus rivals de segment.
BYD Surf Active: 19.990 euros (11.780 euros amb ajudes i finançament)
BYD Surf Boost: 23.990 euros (15.780 euros amb ajudes i finançament)
BYD Surf Comfort: 26.490 euros (18.290 amb ajudes i finançament)
La versió Active d’accés ofereix una potència de 65 kW (88 CV de potència convencionals) i una bateria de 30 kWh de capacitat, que permet una autonomia teòrica de 220 quilòmetres en ús mixt, que s’eleva per sobre dels 350 quilòmetres en ús urbà. Aquesta versió d’accés ja incorpora un equipament sorprenent que inclou quadre d’instruments digital, pantalla tàctil central, assistent de canvi de carril, càmera posterior i sistema de frenada d’emergència, per exemple.
El segon nivell d’equipament, anomenat Boost, manté la potència del model de base però amb una bateria de més capacitat que arriba als 42,3 kWh i que permet una autonomia WLTP de 322 quilòmetres en ús mixt i de més de 500 quilòmetres en ús urbà, i incorpora alguns detalls com ara llantes d’aliatge, sensors de pluja i seients davanters amb ajustaments electrònics.
Finalment, la versió Comfort eleva la potència del motor elèctric fins als 115 kW (156 CV convencionals) amb la bateria de 42,3 kWh de capacitat, i promet una acceleració de 0 a 100 en 9,1 segons, unes xifres prou dignes en el segment dels vehicles urbans. A més, disposa de fars led, càmera amb visió zenital de 360, carregador sense fils i seients amb calefacció, entre d’altres.