Indústria
Ara Motor

El coronavirus atura els fabricants de cotxes europeus

Repassem com la crisi del coronavirus ha afectat els grans fabricants europeus d'automòbils

El coronavirus atura els fabricants de cotxes europeus / SEAT Zoom

L’emergència sanitària causada pel brot de coronavirus ha impactat amb molta força en els fabricants d’automòbils europeus, que en alguns casos hauran de paralitzar la seva activitat productiva durant les pròximes setmanes.

A continuació us proposem un repàs de l’estat de la indústria automobilística europea en cadascun dels principals països del Vell Continent, amb especial atenció als estats membres més rellevants de la Unió Europea pel seu pes industrial i comercial.

Itàlia

El país translapí és –de moment– el país que més ha patit l’impacte del coronavirus. Fiat i les seves filials italianes (Maserati, Alfa Romeo, Abarth i Lancia) han tancat els seus centres productius i les seves oficines a tot el país fins al 27 de març.

Ferrari, per la seva banda, ha tancat les instal·lacions de Maranello fins al 27 de març, i Lamborghini també manté tancades les instal·lacions i línies de producció de Sant’Agata Bolognese fins com a mínim al 25 de març.

A banda dels grans fabricants també cal destacar que el fabricant de frens Brembo i de material auxiliar Magneti Marelli també han suspès la seva producció durant les pròximes setmanes.

Espanya

A banda del tancament de les plantes de Seat a Martorell i de Nissan a la Zona Franca, cal sumar-hi el tancament de la planta de Ford a Almussafes (València) i la de Volkswagen a Landaben (Navarra), sempre per un període de dues setmanes. De la mateixa manera, la fàbrica de Mercedes a Vitòria va tancar ahir tot i la resistència de la marca.

Le plantes de Renault a Palència i a Valladolid han d’estar aturades un parell de dies com a mínim per manca de subministraments, i les fàbriques de PSA a Madrid i la de Citroën a Vigo han tancat durant aquesta setmana.

Alemanya

La fàbrica de Ford a Saarlouis ha reduït la seva activitat de dos torns a un sol torn, mentre que les plantes d’Opel a Rüsselsheim i Eisenach han tancat les seves instal·lacions com a mínim fins al 27 de març.

Per contra, la fàbrica de Ford a Colònia i la gran planta de Volkswagen a Wolfsburg segueixen en funcionament.

França

Totes les fàbriques del grup PSA a Mulhouse, Poissy, Rennes, Hordain i Sochaux tanquen les seves instal·lacions fins al 27 de març, mentre que les plantes de Renault a tot el país també han tancat sense data d’obertura confirmada.

Regne Unit

Tot i que ja no forma part de la Unió Europea i que el país segueix funcionant amb aparent normalitat, la plantes de Vauxhall (filial del grup PSA) a Ellesmere Port, no gaire lluny de Liverpool, i Luton (Londres) tancaran fins al 27 de març. La resta de plantes i fàbriques del país mantenen la seva activitat normal.

Bèlgica

Audi manté oberta la seva planta de Brussel·les, tot i l’oposició de molts dels seus treballadors. La planta de Volvo a Gant segueix oberta i operativa.

Suècia

El país nòrdic no tancarà cap fàbrica de Volvo, ja que segons les autoritats i els directius de la marca, el coronavirus encara no és una amenaça real al seu país.

Portugal

La planta de Palmela, als afores de Lisboa, ha reduït la seva capacitat operativa un 16% però segueix oberta, tot i que set dels seus més de 5.000 treballadors han donat positiu per coronavirus. Per contra, la planta de PSA a Mangualde, a l’est del país, ha tancat fins al 27 de març.

Polònia

La planat de Fiat a Tychy, on es fabrica el Fiat 500, estarà tancada fins al 27 de març.

Sèrbia

La fàbrica de Fiat a Kragujevac, que fabrica el 500L, tancarà fins al 27 de març.

Eslovàquia

La planta de Volkswagen a Bratislava (on es fabriquen també models de Porsche, Audi i Bentley) ha tancat durant dues setmanes, mentre que la fàbrica de PSA a Trnava tancarà aquest dijous. Per contra, la fàbrica de Jaguar Land Rover seguirà operant amb normalitat, tot i les recomanacions de les autoritats.