Citroën presenta el Grand C4 SpaceTourer C-Series, gal irreductible
El nou Citroën Grand C4 SpaceTourer C-Series probablement és la millor opció del segment dels monovolums que podem trobar ara mateix al mercat
El segment dels monovolums és cada cop més testimonial en el nostre mercat. Els SUV i crossovers de set places s’han menjat un buit natural que omplien aquestes carrosseries tan de moda a principis del segle XXI i que semblen haver passat a millor vida.
Però Citroën es manté ferm i vol seguir plantant cara a l’invasor totcamí defensant el llogarret dels monovolums. A diferència dels gals d’Astèrix i Obèlix, no disposen de cap poció màgica, però compten amb dues cartes que creuen poden ser guanyadores: un model provat i consolidat que no pateix cap problema mecànic i tecnològic i un preu base de 21.900 euros que pot ser atractiu per als compradors que necessiten un vehicle de tall familiar amb molt d’espai. I a fe que el Grand C4 SpaceTourer C-Series té molt d’espai, gràcies al seu maleter amb 700 l de capacitat i les set places reals al seu interior distribuïdes en tres fileres de seients.
El nou Grand C4 SpaceTourer C-Series es diferencia de la resta de C4 SpaceTourer i Grand C4 SpaceTourer per l’acabat C-Series, que inclou nous entapissats grisos en el seu interior, embellidors en el marc de les portes i les manetes i comandaments, un navegador amb pantalla tàctil compatible amb Android Auto i Apple Car Play i unes exclusives llandes de 17 polzades que converteixen el Grand C4 SpaceTourer C-Series en un cotxe molt complet.
Mecànicament el Grand C4 SpaceTourer C-Series disposarà d’un motor gasolina PureTech de 130 CV i un dièsel BlueHDi que també ofereix 130 CV i que es pot associar a un canvi manual o automàtic, sempre utilitzant la mateixa plataforma de tracció davantera.
Siguem sincers, però: molt probablement el Grand C4 SpaceTourer C-Series és l'última versió del model actual, que va aparèixer al mercat l’any 2013 i que ha aconseguit vendre més de 440.000 unitats en set anys a tot el món, però que ja sembla estar molt al final del seu recorregut comercial. Ara bé, abans de rendir-se, aquest gal fabricat a Vigo lluitarà fins al final.