Motor Nou Crossover

Citroën C3 Aircross, un “crossover” diferent

La marca francesa presenta el nou C3 Aircross, un model que fabricarà a Figueruelas (Saragossa)

Citroën C3 Aircross, un “crossover” diferent
Ara Motor
03/07/2017
2 min

La compra d’Opel per part del grup PSA ja comença a donar els primers fruits. El Citroën C3 Aircross n’és un exemple, ja que és un nou model que es fabricarà a a planta d’Opel de Saragossa de forma paral·lela al Crossland X, el SUV utilitari d’Opel amb el qual comparteix plataforma i molts elements mecànics.

C3 Aircross

La gran diferència d’aquest Citroën amb el seu germà d’Opel és la seva estètica, molt més atrevida i original, que sap barrejar com ningú futurisme i practicitat, molt en línia del C4 Cactus, del qual hereta la línia de cintura elevada, el disseny dels grups òptics i la calandra i fins i tot els passos de roda. A més, el pilar C –el posterior, que cau sobre el maleter- inclou na finestra en forma de persiana que vol ser un homenatge al Citroën BX dels vuitanta i noranta que tant ens va agradar.

EL punt fort de nou C3 Aircross és a seva capacitat de personalització, ja que els clients poden configurar i combinar les 90 opcions de decoració de carrosseria diferents, a més d’escollir entre 5 acabats d’interiors diferents i llandes de 16 o 17 polzades.

Què és exactament aquest C3 Aircross? Un “crossover” a mig camí de monovolum i SUV seria la definició més exacte. El C3 Aircross fa 4’15 metres de llarg, però té una sorprenent habitabilitat i modularitat interior (la segona filera de seients es pot desplaçar longitudinalment) que permeten una capacitat de càrrega al maleter de fins a 510 litres sense arribar a abatre els seients posteriors. En cas de reclinar-los, l’espai restant arriba als 1.280 litres.

Citroën apostarà també per les mecàniques benzina en el nou C3 Aircross, ja que dels 6 motors disponibles 4 seran motors gasolina PureTech amb potències entre els 82 i 130 CV i que es poden associar a caixes de canvis automàtiques o manuals, mentre que tan sols disposarà de dos dièsel BlueHDI amb 100 i 120 CV de potència, que tan sols es podran associar a una caixa de canvis manual.

Interiors C3 Aircross

Tot i que el C3 Aircross no disposarà de tracció integral, Citroën ha integrat el sistema de tracció selectiva “Grip Control” per garantir l’eficàcia del C3 Aircross en aquelles excursions fora de l’asfalt. A més, el C3 Aircross disposarà també del sistema de control automàtic de descens “Hill Assist Descent”.

El C3 Aircross arribarà al nostre mercat durant el mes de novembre, i malgrat que Citroën encara no ha publicat els preus, podem avançar que la gamma iniciarà la seva forquilla de pres en uns 16.000 euros per les versions d’accés menys equipades i arribarà fins apropar-se als 30.000 dels models més personalitats, potents i equipats.

stats