Motor Conducció autònoma

Chrysler Portal Concept, el cotxe autònom que pot llegir-nos la cara

Chrysler ha presentat un prototip totalment elèctric i autònom amb 400 quilòmetres d’autonomia real capaç de realitzar reconeixement facial i gestual dels ocupants del vehicle

Chrysler Portal Concept, el cotxe autònom que pot llegir-nos la cara
Ara Motor
03/01/2017
2 min

Aquest cap de setmana Chrysler presentarà al Saló de Las Vegas el flamant Chrysler Portal Concept, un vehicle a mig camí entre un SUV, un 'crossover' i un monovolum amb què la marca nord-americana vol demostrar les seves capacitats tecnològiques i el camí realitzat en el desenvolupament del vehicle autònom.

El Portal Concept és una demostració de múscul per part de Chrysler

El Chrysler Portal Concept és un cotxe 100% elèctric, dotat de bateries d'ions de liti de 100 kWh que prometen una autonomia real de 400 quilòmetres. A més, aquest prototip té un sistema de recàrrega ràpida que permet recarregar més de mitja bateria (suficient per fer 240 quilòmetres) en tan sols 20 minuts -això sí, utilitzant una presa de corrent de 350 kW-.

El seu disseny és futurista

Estèticament el Chrysler Portal Concept respon a un plantejament futurista, amb portes que s’obren longitudinalment, un frontal diàfan i uns interiors amplis i minimalistes, presidits per un volant rectangular, una gran pantalla central i un sistema de reconeixement facial i de control gestual.

Els interiors són minimalistes i tecnològics

A més, el prototip nord-americà arriba al nivell 3 d’autonomia, cosa que vol dir que és capaç de circular de forma autònoma en carreteres o vies ràpides com autopistes i autovies gràcies als diversos sensors, lidars, radars i càmeres de què disposa el vehicle.

Vista posterior

Tot i que aquest prototip no es portarà a una fase de producció final, sí que avança les línies estratègiques del grup FCA en el seu pla de desenvolupament de vehicles autònoms i elèctrics, alhora que clava un cop de puny sobre la taula en un mercat, el nord-americà, que sembla dominat per Tesla, Apple i Google.

stats