novetats

BYD Seal 6 DM-i, una berlina endollable que aspira a capgirar el segment

La marca xinesa presenta el Seal 6 DM-i, una berlina amb més de 1.500 quilòmetres d’autonomia combinada i un preu més que competitiu

Tot i que semblava que el segment de les berlines tradicionals estava de capa caiguda a Europa i que els fabricants tradicionals havien decidit abandonar el segment per focalitzar-se en els SUV o totcamins, els xinesos de BYD han decidit apostar de manera decidida per una berlina amb carrosseries sedan de tres volums i break o familiar amb la qual vol convertir-se en una referència del mercat.

Cargando
No hay anuncios

El nou BYD Seal 6 DM-i és un vehicle de 4,8 metres de llarg i un maleter d’entre 1.300 i 1.500 litres de capacitat, amb un gran equipament tecnològic, autonomies en mode totalment elèctric d’entre 55 i 105 quilòmetres i un rang de preus realment competitiu. Segons apunta la marca, el preu final d’aquesta berlina tecnològica i híbrida endollable es mourà entre els 27.000 i els 33.000 euros després d’aplicar-hi els descomptes promocionals i les ajudes i incentius del pla MOVES III.

Una berlina elegant i tecnològica

BYD ofereix dos nivells d’equipament i potència anomenats Boost i Comfort que ofereixen de sèrie un equipament sorprenent, com ara control de creuer adaptatiu, set airbags, sistema de so d’alta qualitat, càmeres de visió zenital o 360 graus i diversos assistents a la conducció. La versió d’accés Boost ofereix també fars led, llandes de 17 polzades, pantalla tàctil central de 12,8 polzades i un quadre d’instruments totalment digital. La versió Comfort, per la seva banda, incorpora llandes de 18 polzades, sostre solar panoràmic, pantalla central de 15,6 polzades i seients amb ajustaments elèctrics i ventilació i calefacció incorporada.

Cargando
No hay anuncios

Mecànicament, aquest Seal 6 DM-i fa servir un motor gasolina atmosfèric 1.5 de quatre cilindres associat a un motor elèctric, que en la versió d’accés Boost arriba als 184 CV de potència i en la versió Comfort eleva les seves prestacions fins als 212 CV. Totes les versions van associades a un sistema de tracció davantera i canvi automàtic, i gràcies a les seves bateries de fins a 19 kWh de capacitat permet homologar autonomies en mode totalment elèctric de fins a 105 quilòmetres, que s’eleven fins als 1.500 quilòmetres en mode combinat. La seva capacitat d’acceleració és de 0 a 100 en poc més de nou segons i una velocitat punta de 180 km/h.

Cargando
No hay anuncios

Més enllà de les prestacions, el preu i l'equipament, el nou Seal 6 DM-i és un cotxe amb un disseny elegant i modern, que manté l’essència de la línia estètica dels models que tant li estan funcionant a BYD a Europa, amb un predomini de les formes corbes i de l’estudi aerodinàmic que aporten una sensació de frescor i dinamisme al conjunt.

Cargando
No hay anuncios

Aposta arriscada en un segment en recessió

El nou BYD Seal 6 DM-i és una aposta decidida en un segment, el de les berlines de tall sedan i familiar europees, que pràcticament ha desaparegut en els últims anys. Sense anar més lluny, fabricants tradicionals com Ford, Opel i Renault han abandonat els seus Mondeo, Insignia i Talisman, entre d’altres. A hores d’ara, tan sols el Volkswagen Passat i l’Skoda Superb es mantenen en un segment, el de les berlines tradicionals europees, que sembla haver perdut pistonada els últims anys. Sí que és cert que Audi manté l’A4, BMW el Sèrie 3 i Mercedes-Benz el Classe C, però aquests models no haurien de ser competidors del nou BYD Seal DM-i, ja que el target o públic objectiu és radicalment diferent. 

Cargando
No hay anuncios

BYD creu que existeix una demanda latent per aquesta tipologia de vehicles a Europa, i que el Seal 6 DM-i pot ser el revulsiu d’un segment en hores baixes. Només el temps dirà si la seva aposta estratègica ha estat encertada i el Seal 6 DM-i reactiva l'interès dels compradors europeus pels vehicles de tall sedan o familiar en un mercat dominat pels SUV.