Prototips

BMW Vision Neue Klasse X, anticipant com seran els BMW del futur

La marca alemanya mostra l'aspecte que tindran models com el nou BMW iX3, que hauria d'arribar al mercat l'any 2025

3 min
BMW Vision Neue Klasse X, anticipant com seran els BMW del futur

El disseny de molts dels últims models de BMW ha generat una gran polèmica, ja que sens dubte llueixen una estètica amb molta personalitat que ha agradat a molts i ha decebut a altres. Per aquest motiu la marca alemanya, que, malgrat la seva arriscada aposta, continua obtenint xifres de vendes molt positives arreu del món, ha demanat opinió als seus clients de com volen que siguin els vehicles del futur de la marca. D'aquesta manera BMW s'anticipa a les necessitats dels conductors i ofereix un producte que, en principi, hauria d'estar destinat a ser un èxit comercial.

Seguint aquesta línia de treball el fabricant bavarès va presentar fa uns mesos el prototip Vision Neue Klasse, una berlina que anticipa el disseny dels futurs Sèrie 3 o Sèrie 5. Ara ha estat el torn del Vision Neue Klasse X, que introdueix la lletra X al nom en referència al segment dels SUV. I només cal fer una ullada a l'estètica d'aquest prototip per anticipar com seran les formes del nou BMW iX3, un dels SUV elèctrics de la marca.

El BMW Vision Neue Klasse X, el segon prototip de la divisió Neue Klasse.

BMW Vision Neue Klasse X, o com serà el nou BMW iX3

Tot i ser un prototip, el cert és que les línies mestres del Vision Neue Klasse X anticipen a la perfecció com seran els pròxims SUV de la marca, i més concretament l'iX3, que arribarà als concessionaris l'any vinent, el 2025. La idea de BMW és mantenir l'ADN gairebé sense canvis, amb una imatge frontal agressiva i els característics dos ronyons que recuperen les formes contingudes dels models de fa uns anys però ara en format vertical. Uns ronyons que, a més, tenen formes tridimensionals i estan retroil·luminats, com ja és tradició a la marca.

Pel que es pot veure a les imatges, si hem de definir amb una sola paraula com seran els nous SUV de BMW, aquesta seria robustesa. I és que no només augmentarà l'altura lliure a terra, sinó també la disposició de la carrosseria, que ara és més vertical (el capó està molt elevat) i llueix uns voladissos molt curts. A més, el lateral presenta uns passos de roda molt musculosos i protagonitzats per línies rectes.

El frontal opta pels clàssics ronyons de la marca en una mida més continguda que els models actuals i en format vertical.
A la part posterior els pilots estan disposats en format horitzontal, però no estan connectats entre si.

Pel que fa a l'interior, BMW ha optat per introduir una gran superfície de vidre al Vision Neue Klasse X, la qual cosa n'augmenta la lluminositat interior i la sensació d'espai. En general el quadre de comandaments opta pel minimalisme i per la digitalització, però d'una manera notablement diferent del que hem vist fins ara a la marca. No només és nou el disseny del volant (anomenat HypersonX i que recorda al dels vehicles clàssics, amb quatre radis), sinó que la pantalla central està disposada en format diagonal.

A més, no hi trobem cap instrumentació com a tal, sinó que la marca ha instal·lat una pantalla en disposició horitzontal a la base del parabrisa anomenada BMW Panoramic Vision i que estén per l'habitacle tota la informació referent a la conducció.

Evidentment, 100% elèctric i amb autonomies de fins a 800 quilòmetres

Tal com calia esperar, el BMW Vision Neue Klasse X és 100% elèctric. La marca ha anunciat que disposa d'un sistema de 800 volts amb una gran velocitat de càrrega que promet autonomies realment imponents, fins al punt que teòricament amb tan sols un 30% de càrrega serà possible recórrer fins a 300 quilòmetres. Per aconseguir-ho BMW optarà per fer servir noves cel·les a les seves bateries d'ions de liti, que tenen una forma arrodonida i una densitat energètica un 20% superior.

L'interior aposta per la lluminositat i la tecnologia.
BMW promet que amb un 30% de bateria es puguin realitzar fins a 300 quilòmetres.

Tot plegat mantenint l'esperit d'esportivitat i prestacions que caracteritzen la marca alemanya, que hauria d'estar garantit gràcies a les motoritzacions i a la posada a punt del xassís dels nous models. Sigui com sigui, és d'esperar que l'any que ve puguem veure com s'adapten a la producció en sèrie tant el disseny com l'arquitectura d'aquest nou prototip.

stats