BMW renova el Serie 1 amb més tecnologia, nou disseny i motors de fins a 300 CV
La principal actualització la trobem al frontal, que ara recorda el d'altres compactes molt venuts a Europa
És impressionant com passa el temps. Ara fa vint anys que BMW va llançar al mercat la primera generació del Serie 1, un model que va servir per revolucionar el segment dels compactes prèmium i del qual se n'han venut més de tres milions d'unitats en aquestes dues dècades. Però en aquesta indústria la frase "renovar-se o morir" l'han de tenir present dia i nit tots els fabricants, especialment en els temps de canvis, incerteses i aparició de noves marques gairebé cada dia que estem vivint darrerament.
Per aquest motiu BMW ha presentat la renovació del seu compacte estrella, que arribarà als concessionaris al mes d'octubre. I d'entrada el primer que es pot veure és que el nou Serie 1 té un disseny frontal completament nou, que més enllà de ser un restyling sembla gairebé una generació nova i que en certa manera pot recordar el d'altres models compactes com el Ford Focus i el Kia Ceed.
Sigui com sigui la vista general del Serie 1 continua mantenint l'ADN del model alemany, amb una estètica esportiva, dinàmica i plena de superfícies llises i poc recarregades. El frontal és protagonitzat per una nova graella que recorda la famosa Tiger Nose de Kia, però que en el fons representa l'enèsima evolució dels característics ronyons de BMW. Pels costats hi trobem unes noves òptiques LED de formes més arrodonides a l'exterior i verticals a l'interior, que atorguen una marcada personalitat al nou Serie 1.
A la vista lateral destaca la marcada forma de falca del cotxe i la cintura ascendent de les finestres, que acaben en un pilar C que incorpora la famosa corba Hofmeister amb el número 1 integrat. Finalment, la part posterior és la que menys canvia, però aquí hi convé destacar dues coses: la primera, que les formes rectes del para-xocs serveixen per accentuar l'esportivitat, i la segona, que les sortides d'escapament ara són invisibles en totes les versions excepte en la M135, la més potent de la gamma.
Un interior amb la màxima tecnologia del mercat
Quan abans deia que en aquesta indústria cal renovar-se o morir no em referia tant a l'àmbit estètic dels cotxes (malgrat que tingui importància) com especialment al tecnològic. I és que avui en dia un vehicle amb 5 o 6 anys ja es pot veure força desactualitzat a nivell tecnològic respecte als seus rivals, motiu pel qual BMW ha optat per equipar el seu nou Serie 1 amb tot l'arsenal de sistemes de connectivitat i infoentreteniment que tenen disponible.
És per això que ara el compacte de la marca alemanya disposa del BMW Curved Display que ja hem vist en altres models, format per una única pantalla corba dividida en dos monitors: un de 10,25 per al quadre d'instruments i un altre de 10,7 polzades per a la pantalla central. Però la revolució tecnològica no només arriba de la mà d'una pantalla més gran, sinó també del sistema operatiu que equipa: estem parlant del BMW 9, el més avançat de la marca, que incorpora les funcions BMW ConnectedDrive, actualitzacions OTA, Apple CarPlay i Android Auto, connexió 5G, sistema MyModes... En fi, tot un ordinador d'última generació amb rodes.
Pel que fa a la resta de l'habitacle, BMW també ha renovat els acabats, les tapisseries i el volant, que ara té un nou disseny més esportiu. El que no resulta tan interessant (o més aviat no tan pràctic a l'hora de conduir) és que el quadre de comandaments ha vist reduïda la quantitat de botons físics disponibles. D'altra banda, també resulta interessant que els seients davanters tenen calefacció de sèrie i poden disposar de regulació elèctrica i massatge. Finalment, ens centrem en l'espai disponible, que és de 380 litres per al maleter i que es poden ampliar fins als 1.200 si abatem els seients posteriors.
Motors amb etiqueta ECO i un esportiu de 300 CV
D'entrada el nou BMW Serie 1 disposarà de quatre opcions mecàniques. L'opció inicial és el motor dièsel 118 d, amb quatre cilindres i una potència de 150 CV. Just per sobre hi trobem el dièsel més potent de la gamma, el 120 d, que fa servir el mateix propulsor però que incorpora un sistema de microhibridació de 48 V que li permet obtenir l'etiqueta ECO i augmentar-ne la potència fins als 163 CV.
Per la seva banda, en gasolina la gamma arrenca amb la versió 120, que equipa un bloc 1.5 de tres cilindres amb microhibridació i 170 CV de potència. I com no podia ser d'una altra manera, la versió més esportiva queda reservada al model M135 xDrive, que incorpora un motor 2.0 de quatre cilindres que desenvolupa una potència de 300 CV, un parell motor de 400 Nm i que accelera de 0 a 100 km/h en tan sols 4,9 segons.