BMW iX: quan la mida importa
La marca bavaresa presenta el seu imponent totcamí elèctric, que estrenarà la bateria amb més capacitat del mercat europeu
Ja fa alguns mesos que BMW va mostrar les primeres imatges oficials del nou iX, el primer SUV elèctric de la marca, destinat a heure-se-les amb els Audi e-Tron i el Tesla Model X, entre d'altres. I és que el nou totcamí elèctric de BMW jugarà la lliga dels SUV grossos, amb 4,95 metres de llarg, 1,69 d’alt i 1,97 d’ample, amb un pes homologat de 2,4 tones i una estètica imponent.
Tècnicament, aquest iX aprofita la plataforma elèctrica CLAR de BMW, que la marca també fa servir en la seva berlina elèctrica i4, però introduint-hi alguns canvis, com ara diversos elements de fibra de carboni i millores per poder allotjar les mecàniques superlatives del nou BMW iX.
I és que aquest totcamí elèctric disposarà de dues versions d’entrada a la gamma, anomenades iX xDrive 40 i iX xDrive 50, a l’espera d’una tercera variant de caràcter esportiu anomenada iX M60 que els de Munic estrenaran el 2022.
La versió bàsica de la gamma iX xDrive 40 fa servir dos motors elèctrics (un sobre cada eix) per obtenir una potència total combinada de 326 CV i 630 Nm de parell, que li permeten accelerar de 0 a 100 en 6,1 segons, i un paquet de bateries de 76,6 kWh que li permeten homologar una autonomia de 425 quilòmetres.
Per sobre d’aquesta variant hi trobem la versió iX xDrive 50, amb dos motors elèctrics que eleven la potència a 523 CV i 765 Nm de parell, per així accelerar de 0 a 100 en 4,6 segons, i un paquet de bateries -atenció!- que arriba als 111,5 kWh, que la converteixen en la bateria amb més capacitat d’Europa. Aquesta bateria monumental permet que el SUV elèctric homologui una autonomia de 630 quilòmetres en cicle WTLP.
Les dues versions es poden carregar en punts de corrent continu o CC, de 150 kW en el cas de la versió 40 i de 200 kW en la variant 50. En tots dos casos permet carregar les bateries al 80% en poc més de mitja d’hora, per bé que en un punt de corrent altern domèstic amb un wallbox d’uns 11 kW de potència caldrà esperar entre 8 i 11 hores per carregar del tot el cotxe (i millor fer-ho durant les hores vall si no volem grans ensurts amb la factura).
Aposta pel luxe
Un altre dels punts que BMW ha explicat ara és l’equipament tecnològic i el disseny d’interiors del nou iX, que aposta descaradament pel luxe i la distinció amb insercions de fusta, entapissats de cuir i pell i una qualitat percebuda molt elevada.
A més, BMW ha apostat per comandaments tecnològics i ergonòmics, com ara una doble pantalla digital de 12,3 polzades en el quadre d’instruments i de 14,9 en la pantalla central, que controla tot l’apartat d’infoentreteniment.