BMW M5 Competition, una bèstia de l’asfalt amb 625 cavalls
La marca bavaresa millora el comportament dinàmic de la seva berlina esportiva i n'augmenta la potència en 25 cavalls
L'actual M5 té una potència de 600 cavalls, però l'equip d'enginyers de BMW devia pensar que encara no n'hi havia prou i que a l'esportiva berlina bavaresa li faltava una mica de 'picant'. Per solucionar-ho, la marca acaba de presentar l'M5 Competition, que augmenta la potència en 25 cavalls i el parell motor en 50 Nm, alhora que incorpora novetats estètiques i dinàmiques per convertir l'M5 en una de les berlines més ràpides del mercat.
Pel que fa a l'estètica els canvis són mínims, però aporten un plus d'agressivitat. Ens referim, per exemple, a les llandes de vint polzades o a l'acabat Shadow Line, que pinta de color negre brillant els ronyons de la graella frontal, els retrovisors, les diverses motllures i l'aleró posterior. A més, la inscripció del maleter (que també és de color negre) afegeix la denominació 'Competition', de la mateixa manera que el quadre d'instruments o les catifes. Finalment, l'interior té uns cinturons brodats amb els colors de la divisió M Motorsport.
El motor de l'M5 continua sent el mateix V8 biturbo de 4,4 litres, però potenciat fins als 625 cavalls –que eroga a 6.000 revolucions– i els 750 Nm de parell, que s'entreguen entre les 1.800 i les 5.800 revolucions. Gràcies a aquesta enorme quantitat de potència i parell l'M5 Competition va de zero a 100 km/h en tan sols 3,3 segons, i a 200 km/h en 10,8.
En l'aspecte tècnic també incorpora tota una sèrie de novetats que el fan més àgil i dinàmic. El motor té uns suports nous, els amortidors són un 10% més rígids, l'altura s'ha reduït en set mil·límetres i s'ha modificat la caiguda de les rodes davanteres per aconseguir un pas per revolt encara més ràpid i efectiu. A més, disposa d'una barra estabilitzadora més rígida i d'un sistema d'escapament específic.
Finalment, l'electrònica s'encarrega de dosificar aquest gran nivell de prestacions i d'assegurar que tota la potència arribi a l'asfalt. El canvi automàtic M Steptronic de vuit velocitats i la tracció total M xDrive (que prioritza l'eix posterior però ofereix la possibilitat de transmetre-hi tota la potència) s'associen amb els tres modes de conducció (Efficiency, Sport i Sport Plus) per adaptar la berlina a diversos estils de conducció.
El mode Efficiency prioritza el confort i la reducció de consum, i és l'ideal per circular per ciutat o autopista. El mode Sport fa una sèrie de modificacions en els amortidors per, segons la marca, rodar al circuit de Nürburgring Nordschleife, mentre que el mode Sport Plus està més indicat per rodar en circuits de Gran Premi. Així doncs, amb 625 cavalls, tracció total i modes de conducció preparats per rodar en circuit, l'M5 Competition és una autèntica bèstia de l'asfalt.