Indústria

BMW elimina el Serie 8

Els de Múnic retiren el model de la seva oferta comercial només sis anys després del seu llançament

L’any 2018, BMW va decidir ressuscitar el nom comercial Serie 8 per batejar una nova berlina esportiva i senyorial que havia de poder competir amb els Mercedes-Benz Classe S, amb l’Audi A8 o fins i tot amb els models de Maserati, Bentley o Porsche, entre d'altres. Sobre el paper, la idea semblava una jugada ben pensada: BMW aprofitaria la plataforma i les tecnologies desenvolupades per als models de la seva filial Rolls-Royce per crear un nou model elegant i esportiu, amb una carrosseria escultural i una aposta estètica i tecnològica més arriscada que la dels Serie 5 i Serie 6 del seu temps.

Cargando
No hay anuncios

Amb tot, el Serie 8 ha estat sempre un cotxe de nínxol. BMW va decidir apostar per motors gasolina i dièsel de sis cilindres en línia i potències de 330 i 340 CV per als models 840i i 840d i utilitzar motors V8 o de vuit cilindres en línia per a les versions M850i i el fantàstic M8 de 625 CV. Tots els models han fet servir, de sèrie, el sistema de tracció integral xDrive i versions de dues portes o cupè i de quatre portes, també anomenades Gran Coupe. De fet, els bavaresos fins i tot van presentar una versió cabrio o descapotable sobre la carrosseria cupè de dues portes, que elevava el nivell d’elegància i exclusivitat.

Durant els sis anys en què el Serie 8 ha estat al mercat, aquest model destinat a convertir-se en el vaixell insígnia de la marca bavaresa ha passat amb més pena que glòria, amb unes xifres de vendes força discretes i sense generar l’efecte halo que la marca esperava. Els seus preus de vendes, que oscil·laven entre els 115.000 euros de les versions bàsiques (i que s’elevaven de manera ridícula en cas de voler configurar algun extra) i els 232.500 euros que costava la versió M8 de 625 CV tampoc van ajudar a augmentar la seva popularitat. De fet, encara que algú tingui molts diners, no serà fàcil que es gasti aquesta quantitat per un model BMW quan pràcticament pel mateix preu (o fins i tot una mica menys) pot comprar-se un Ferrari Portofino, per exemple. Les vendes del Serie 8 mai van ser especialment elevades, i excepte l’any 2020, en què va assolir el seu rècord de vendes amb unes 20.000 unitats anuals, l’impacte del cotxe sobre el mercat s’ha anat desdibuixant per sota de les 10.000 unitats anuals.

Cargando
No hay anuncios

Tot i que el Serie 8 s’hauria de seguir fabricant fins a la primavera del 2026 a la planta alemanya de Dingolfing, la realitat és que BMW ja l’ha retirat del seu configurador de vehicles nous, així que els clients que vulguin un Serie 8 nou només podran adquirir unitats ja preconfigurades de la versió Gran Coupe. I és que el Serie 8 no ha arribat a complir mai amb les expectatives de vendes i no ha aconseguit fer-se un lloc rellevant al mercat àrab o al xinès, i el seu impacte en el mercat europeu ha estat marcat per un context i uns condicionants (pandèmia, crisi dels semiconductors, procés d’electrificació i mesures ambientals imposades per la UE, la guerra d’Ucraïna i la inestabilitat al Pròxim Orient) que tampoc han afavorit les vendes d’aquest model de luxe.

Aquesta decisió deixa BMW fora del segment de vehicles esportius de luxe, alhora que en descarta la continuïtat amb una nova generació elèctrica o electrificada, ja que considera que el mercat no demana aquest tipus de vehicles de luxe i gran potència en format endollable. Ara la marca només manté els vehicles cupè i de tarannà esportiu mitjançant la gamma dels Serie 4, un model que s’ajusta més a les exigències i aspiracions dels compradors europeus, el mercat natural de les berlines esportives de BMW.