Motor Novetats

Bentley retira el senyorial Mulsanne

La berlina de luxe britànica desapareix de la gamma de Bentley després de deu anys al mercat

Bentley elimina el senyorial Mulsanne
Ara Motor
30/06/2020
2 min

L’any 2009 Bentley va presentar el nou Mulsanne a Pebble Beach, Frankfurt i Qatar. Aquest cotxe, anomenat així en honor al revolt Mulsanne de Le Mans (on Bentley ha guanyat sis cops al llarg de la seva centenària història) recuperava el llegat del Mulsanne original fabricat als anys 80 i 90 del segle XX i del Bentley Arnage i es consolidava com el vaixell insígnia de la marca anglesa.

Al llarg dels deu anys en què el Mulsanne ha estat en producció (2010-2020) a la fàbrica de Crewe –no gaire lluny de Manchester, Liverpool o Stoke- s’han fabricat més de 7.300 unitats d’aquest cotxe senyorial, fabricat artesanalment pas a pas. De fet els operaris de Bentley triguen entre nou i dotze setmanes a fabricar una sola unitat del Mulsanne.

Bentley triga tres mesos en fabricar artesanalment un sol  Mulsanne

Tot i que han passat més de deu anys, la imatge del Mulsanne encara és actual, ja que el seu disseny de carrosseria i interiors sublima el savoir faire de la marca i manté l’essència del llegat i història de la marca amb elements icònics com la seva signatura òptica, la gran calandra central i les nervadures laterals o la caiguda del muntant posterior o pilar C sobre el maleter.

Amb el Mulsanne desapareix també el seu motor de vuit cilindres en V (V8) de 6,75 litres que oferia 513 CV de potència i s’associava a un canvi automàtic de vuit relacions i un esquema de tracció integral. A partir d’ara Bentley abandona aquesta mecànica per centrar-se en altres de més modestes però menys contaminants per poder homologar les restrictives normes d’emissions vigents.

El seu motor és una joia que ja no passarà les noves normes d'homologació

El Mulsanne mai ha sigut un cotxe per a tots. El seu preu base al nostre mercat era de 352.000 euros, però les versions especials (Speed, Extended Wheelbase...) feien encarir la factura final fins als 420.000 euros, i tot i així sempre va ser un model amb prou demanda per als més de 700 treballadors de la marca anglesa.

Així doncs, la decisió de retirar el Mulsanne respon a criteris comercials, ja que ara Bentley se centrarà en el Flying Spur com a cotxe central de la marca i probablement desenvoluparà un SUV encara més gran i luxós que el Bentayga per fer de substitut del ja desaparegut Mulsanne.

stats