Cotxe elèctric
Motor 21/04/2021

Baltasar, el fabricant de Cerdanyola que vol plantar cara a Porsche, Lotus i Tesla

El fabricant de cotxes elèctrics català vol revolucionar el món dels esportius elèctrics d’altes prestacions de la mà de Millor Battery, una altra ‘start-up’ catalana especialitzada en els vehicles de zero emissions

2 min
Baltasar Revolt

Un cotxe elèctric de tipus esportiu que costa 230.000 euros i que presenta 500 CV de potència, capaç d’accelerar de 0 a 100 en 2,5 segons i amb una autonomia de 600 quilòmetres, fabricat utilitzant tecnologia pròpia i amb abundants elements de fibra de carboni, com ara la carrosseria, els seients o el volant per homologar un pes de només 700 quilos. Aquestes especificacions, que podria signar qualsevol model de Tesla, Porsche o Lotus, per exemple, són algunes de les xifres amb les quals Baltasar, un petit fabricant de Cerdanyola, ens ha deixat bocabadats.

Baltasar Revolt
Baltasar Revolt
Baltasar Revolt

Baltasar és un petit fabricant artesanal de cotxes elèctrics, fundat per Baltasar López, un enginyer amb molts anys al món de la mobilitat elèctrica i experiència també en la competició: va ser el responsable de l’equip UPC ecoRacing, el primer equip universitari de l’estat espanyol que va guanyar diverses competicions internacionals.

El seu primer model, desenvolupat de la mà dels també catalans Millor Battery –especialitzats en la producció i disseny de paquets de bateries per a cotxes elèctrics–, és un esportiu biplaça o roadster pensat per competir en curses de carreteres de muntanya o trams de revolts gràcies a la seva lleugeresa i potència, que promet més de 600 quilòmetres d’autonomia (o 40 minuts a màxima potència en circuit) i que pot carregar fins a 100 quilòmetres d’autonomia en cinc minuts gràcies al seu sistema de càrrega ràpida.

Baltasar Revolt
Baltasar Revolt
Baltasar Revolt

El flamant Baltasar Revolt (model que, tot i el seu preu, ja ha rebut quatre comandes en ferm) compleix les regulacions de la FIA i fa servir dos motors elèctrics situats sobre l’eix posterior que actuen cadascun sobre una roda. La posada a punt inclou un xassís tubular de fibra de carboni i Kevlar, suspensions específiques i regulables i una electrònica amb quatre modes de conducció o mapes motor anomenats Eco, Practice, Race i Qualy que modifiquen l’entrega de potència i gestió electrònica.

Queda clar que aquest Baltasar no és un cotxe de masses, ni tampoc ho pretén. És un cotxe per fer tandes en circuits o espais tancats, dissenyat de zero sense ajudes ni plataformes de cap gran fabricant i amb una estètica sorprenent i aerodinàmica pensada per millorar les prestacions del vehicle.

stats