Automobile: la il·lusió funciona amb piles
La fira d'automobilisme, que se celebra aquest cap de setmana a Barcelona, acull una mostra amb 23 fabricants i gairebé vint novetats
“Un autèntic miracle”. Així definia Enrique Lacalle, president de l’Automobile, l’edició de l’antic saló de l’automòbil que comença aquest cap de setmana després de dos ajornaments. Una mostra amb 23 fabricants i gairebé vint novetats. Tot seguit, el que no us podeu perdre de cap manera si aneu al recinte firal de Montjuïc.
Engega el motor
Aquesta és la 41a edició del Saló de l’Automòbil de Barcelona, la segona sota la denominació Automobile. La mostra ja té 102 anys d’història, i és l’única fira dedicada als cotxes que té reconeixement internacional de totes les que es fan a l’Estat. Després de la suspensió del Saló de Ginebra del 2020, i de la que han fet fa un mes a Munic, serà la primera exposició europea després de la pandèmia.
Born, la gran estrella
El Cupra Born, que recentment s'ha començat a produir a la fàbrica del grup VW a Zwickau (Alemanya), serà el gran protagonista de l’Automobile. Aquest cotxe, el primer totalment elèctric dissenyat i desenvolupat a Martorell, ofereix una autonomia de 424 quilòmetres en la seva versió d’accés, de 204 CV, i estarà disponible des de 38.610 euros, als quals podrem restar-hi les ajudes corresponents.
Un, dos, tres... proves
L'Automobile no és només una exposició per veure les grans novetats del mercat automobilístic d’una manera passiva als diferents estands. La Zona Boxes, situada a les avingudes Rius i Taulet i Maria Cristina, dona als visitants l’oportunitat de provar gratuïtament alguns models per part del recorregut de l’antic circuit de Montjuïc. Millor fer una reserva prèvia a la web automobilebarcelona.com per estalviar cues.
Primícia a Europa: l’HR-V e:HEV
Honda presentarà per primera vegada en un saló europeu la nova versió –ara híbrida– del seu SUV mitjà, l’H-RV. Equipat amb la tecnologia e:HEV, destaca per la seva eficiència, el disseny exterior, una gran funcionalitat i un espai interior molt interessant. Aquest és el vuitè model que el fabricant japonès comercialitza actualment al mercat català, i en aquest cas ho fa a partir de 30.500 €
La mobilitat del futur
Urban Mobility és una àrea situada a la plaça de l’Univers on podrem descobrir els avantatges dels motors elèctrics en els vehicles de dues rodes i avançar-nos als nous sistemes de mobilitat que arriben. Escúters, motos elèctriques, patinets i bicicletes de nova generació seran descoberts en aquesta zona, a on hi ha dos circuits diferents per poder-los provar sense cap compromís. També és recomanable concretar abans la prova.
Renault s’endolla al màxim
L’electromobilitat juga un paper clau a l’Automobile. I això també ho podem veure en vehicles com el Renault Megane E-Tech elèctric que és una de les grans novetats que veurem a Barcelona. Aquest cotxe és el primer model de la marca del rombe concebut dins l’estratègia “Renaulution” que va presentar Luca de Meo quan va aterrar com a president de la marca. El vendran a partir del març, i assegura 470 km d’autonomia.
Una apli sostenible
La innovació i la tecnologia tenen un protagonisme destacat en el concepte nou del Saló de l’Automòbil. En aquest sentit, el hòlding B:SM de Barcelona presenta les noves funcionalitats de l’aplicació Smou, una apli enfocada a millorar la mobilitat sostenible de la capital catalana i de deu localitats més de la seva àrea metropolitana. Serveis com el pagament dels aparcaments, el Bicing o la xarxa Endolla Barcelona, amb els punts de càrrega d’electricitat, són ara més senzills amb Smou.
Ioniq, l’aposta de Hyundai
Diuen que per fer un 80% dels 685 quilòmetres d’autonomia que promet per a una conducció ciutadana, només ens caldrà una recàrrega d’uns vint minuts. Aquest és un dels principals arguments d’aquest elèctric pur del fabricant coreà, que arriba amb una carta de presentació que inclou la comoditat i l’habitabilitat dels cotxes del sector prèmium. El podrem veure per primera vegada al gran públic, al pavelló 8.
Pràctiques segures
El Servei Català del Trànsit aprofita l’ocasió que suposa l’organització de l’Automobile per mostrar un espai al firal de Montjuïc dedicat a la formació. La millora de les aptituds al manillar d’un col·lectiu amb una sinistralitat molt elevada com és el cas dels motoristes, o la necessitat de fomentar una cultura de la seguretat viària entre la ciutadania més jove són alguns dels propòsits que es plantegen des del SCT.
Un familiar a l’abast
Dacia mostra a Barcelona, per primer cop a l’Estat, el nou Jogger. Un concepte de vehicle innovador, que combina la seva capacitat per a set places amb un esperit clarament enfocat a la vida a l’aire lliure, en la mateixa línia de preus que ha consolidat aquesta marca com a líder de vendes gràcies a productes de gran acceptació popular com el Sandero.
Elèctric i intel·ligent
Niu és el primer fabricant mundial d’escúters elèctrics. A l’Automobile podreu veure (i provar) el seu model MQI GT, disponible tant com a ciclomotor (i per tant a partir dels 15 anys) com per usuaris que disposin de les llicències A1 o B, amb potències i autonomies diferents, i a un preu per sota dels 3.000 €; és a dir: per la meitat del que costen alguns dels seus competidors. I amb un disseny trencador, i reconegut amb múltiples premis.
El plaer de l’aventura
A partir d’aquest cap de setmana també podrem veure motos equipades amb motors de combustió interna. Honda presenta dos models, com la famosa Africa-Twin, o la X-ADV –considerada un vehicle SUV de dues rodes– que es caracteritzen pel seu disseny, tecnologia, i les possibilitats per a un ús polivalent que ofereixen als seus futurs usuaris. Dues motos a tenir molt en compte i que ja són èxits de vendes contrastats.