Dièsel
Motor 03/05/2019

Audi segueix apostant pels dièsel

El nou Audi S4 estrena un nou motor dièsel de 347 CV associat a un sistema ‘mild hybrid’ i abandona les mecàniques híbrides endollables o de gasolina

Ara Motor
2 min
Audi segueix apostant pels dièsel

Tot i que el dièsel està a l’ull de l’huracà i que pràcticament mai ha estat sinònim d’esportivitat, la marca d’Ingolstadt segueix apostant per aquest combustible per donar vida als seus models d’alt rendiment, identificats amb la lletra S, i que sorprenentment deixen de banda les mecàniques gasolina per centrar-se amb els motors dièsel.

Els Audi SQ5, S7 Sportback, S6, S5 i el flamant S4 aposten per motors dièsel de sis cilindres en V (o V6) associats a un sistema microhíbrid o ‘mild hybrid’ amb un sistema elèctric auxiliar de 48V que serveix per ajudar el turbo o encendre el cotxe reduint les emissions i el consum i evitant que existeixi ‘lag’ o temps d’espera fins a la resposta del motor.

L'Audi S5 també utilitza el motor 3.0 TDI

El motor del nou S4 –i de la resta de models esmentats– és un 3.0 TDI V6 que genera 347 CV i un parell de 700 Nm associat a un sistema de tracció integral Quattro i gestionat per un canvi automàtic tiptronic de vuit relacions amb conversor de parell desenvolupat per ZF, pràcticament igual al que fan servir BMW, Jaguar o Alfa Romeo.

El nou sistema Quattro de tracció integral que estrena el nou S4 permet enviar el 60% del parell a les rodes posteriors i un 40% a les davanteres, però, en funció del mode de conducció seleccionat i les condicions de l’asfalt i les necessitats de tracció, el nou S4 pot enviar fins al 85% del parell a les rodes posteriors, cosa que permet més dinamisme i plaer de conducció esportiva.

El nou S4 pot enviar el 85% del parell a les rodes posteriors

Les prestacions del nou S4 són realment espectaculars, ja que pot accelerar de 0 a 100 en 4,8 segons i arriba a una velocitat punta limitada electrònicament de 250 km/h, alhora que promet un consum de només 6,2 l/100 quilòmetres.

Estèticament, el nou S4 no es diferencia massa d’un A4 amb paquet estètic Sline, però un ull expert de seguida podrà comprovar que a diferència del model estàndard el nou S4 utilitza frens de pinça amb sis pistons i 375 mm de diàmetre i noves llandes de 18 polzades amb neumàtics de 245/40 de perfil. A part dels canvis estètics, el nou S4 disposa d’una suspensió esportiva específica de sèrie amb amortidors específics i una nova direcció amb assistència electromecànica que millora la maniobrabilitat del cotxe.

stats