Saló de Los Ángeles
Novetats29/11/2018

Audi e-tron GT, el 'senyor dels anells' en format elèctric

La marca dels anells presenta la versió gairebé definitiva del nou e-tron GT, el primer model de producció totalment elèctric d'Audi

Ara Motor
i Ara Motor

Audi ha presentat el prototip del nou e-tron GT al Saló de Los Angeles, una berlina cupè de cinc portes i tres volums que arribarà al mercat l'any 2020. Segons Marc Lichte, cap de disseny d'Audi, aquest prototip "s'acosta molt" al model de producció definitiu.

L'e-tron GT té unes mides semblants a les d'un A7 (4,96 metres de llarg, 1,96 d'ample i 1,38 d'alt), però utilitza una plataforma totalment nova i elèctrica que el grup VAG ha batejat amb el nom de PPE i que serà la base dels futurs esportius elèctrics de Porsche, Bentley o Lamborghini.

Cargando
No hay anuncios

Aquest prototip conceptual mostra unes línies elegants i futuristes que no abandonen el caràcter esportiu de la marca. De fet l'e-tron GT ha estat desenvolupat pel departament de competició Audi Sport, cosa que explica en part les seves descomunals llandes de 22 polzades, els fars Matrix LED al davant i OLED al darrere, o el seu difusor de fibra de carboni.

Cargando
No hay anuncios

Tot i tenir unes mides relativament grans, aquest e-tron GT ofereix quatre places (2+2) i dos maleters, un de posterior de 450 litres i un de davanter (a l'espai que allibera l'absència de motor de combustió) amb 100 litres de capacitat addicionals.

Cargando
No hay anuncios

Però el que marca la diferència del nou e-tron GT respecte a la majoria de cotxes elèctrics actuals són les seves prestacions. De fet, aquest e-tron GT no deixa de ser un Porsche Taycan amb una carrosseria d'Ingolstadt, perquè comparteixen elements estructurals, tecnològics i mecànics.

Cargando
No hay anuncios

El nou e-tron GT tindrà 400 quilòmetres d'autonomia gràcies a les seves bateries de liti de 90 kWh de capacitat, i els seus dos motors (un sobre cada eix) li proporcionaran una potència total combinada de 590 CV. Aquesta potència li servirà per accelerar de 0 a 100 en 3,5 segons i arribar a una velocitat punta limitada electrònicament de 240 km/h.

Cargando
No hay anuncios

A més a més, l'e-tron GT presenta un sistema de carrega ràpida de 800 V que comparteix amb el Porsche Taycan i que permetrà carregar el 80% de les bateries en 20 minuts. El nou elèctric alemany fins i tot introdueix un sistema de càrrega sense fils de fins a 11 kW de potència.